4 סיבות מדוע התמקדות בקהילה היא האסטרטגיה השיווקית הטובה ביותר שלך

עודכן לאחרונה: 22 במאי 2021
מספר גרסה:
סרגל ניווט:
  • מרכז הידע
  • מבוא
  • 4 סיבות מדוע התמקדות בקהילה היא האסטרטגיה השיווקית הטובה ביותר שלך
זמן קריאה: 3 דק'

הקדמה

קהילות הופכות במהירות לדם החיים של ארגונים ככל שיותר חברות הופכות לדיגיטליות ומקושרות. הוול סטריט ג’ורנל מצא כי מבוגרים מבלים עד 16 שעות ביום במדיה דיגיטלית. עם כל כך הרבה אפשרויות, המשותף היחיד שאנשים רבים מחפשים הוא קשרים אמיתיים עם אנשים ומותגים שחולקים את תחומי העניין והערכים שלהם.

המושג של קהילה הוא לא תמיד מוחשי. קהילות יכולות לבוא בצורה של פורומים, דפי מדיה חברתית, קבוצות פרטיות או, כמו שאני חושב ומעדיף, בשילוב של כל אחד מהם. עבור מותגים שבאמת מאמצים את הזכות ליצור קהילה, נוצרת היכולת לנטר את המידע, להקשיב ולהבין את המגמות והשינויים, ולהציע בהתאם שירות שהלקוחות באמת אוהבים. הקהילות הטובות ביותר בנויות באופן אורגני לאורך זמן ויכולות לשמש כערוץ שיווק חזק ואמיתי.

לאחרונה שמעתי על הקהילה של Binance, מותג שמעבר להפעלת בורסת המטבעות המובילה בעולם, Binance משתרע על פני מערכת אקולוגית שלמה: נפח יומי ממוצע של 2.0BN, מעל ל1.4M עסקות בשניה. 

המייסדת (שמה Yi He, היי היא..) מספרת על הקהילה שלהם, שבנויה מיותר מ50 ערוצים בטלגרם. זו הפלטפורמה המרכזית שהם בחרו לתקשר, וכמובן שיש להם עוד ערוצי תקשורת נוספים.
הינה מה שהיא אומרת: הקהילה תמיד הייתה חלק חשוב  ומרכזי מהמסע שלנו, כמו גם הכוח המניע מאחורי בניית אחת מבורסות הנכסים הדיגיטליים הפופולריות ביותר בעולם. בשלוש שנים בלבד, המודל העסקי של Binance, הכולל מנהלים המקיימים אינטראקציה יומיומית עם הקהילה, סייע לה להתרחב ליותר מ-15 מיליון משתמשים.

Binance
Binance

אז מהם 4 הסיבות שכדאי לכם להתמקד בקהילה כ”מתכון חדש” לעוגה של צמיחה עסקית ובניית השיווק שלכם?

קהילת מותג חסכונית ומשפיעה

ניהול קהילתי זו מנטליות יותר מאסטרטגיה. מדובר בהתמקדות בחברים ובפיתוח פעילויות ופעולות סביבו. שיווק קהילתי כולל שידורים חיים (מפגשי AMA), סמינרים באינטרנט והקשבה חברתית ומעורבות. חשוב לציין כי בנייה קהילתית אינה משימה לילית; זה דורש בדיקות וסבלנות.

בניית קהילה לוקחת זמן וזה שווה את זה. קשרים אישיים עם קהילה חיוניים להבטחת המשך הצמיחה. זה כולל מענה לבעיות וקבלת משוב לפעולה הדורש שיתוף פעולה חזק עם תמיכת לקוחות וצוותי מוצרים.

מאמץ חוצה ארגון זה אולי נראה מאתגר, אבל זה יכול להיות מאורגן והוא בדרך כלל רווחי מאוד כאשר נעשה נכון. זה משמעותית יותר חסכוני לארגן מפגש AMA עם המנכ”ל או המנהל, המאפשר ללקוחות להתחבר עם החברה ולטפל בבעיות או מוצרים חדשים, מאשר שידור מודעות רועשות, בבמה שלכם – שכבר יצרתם את הקשר הראשוני והמערכות היחסים ולא כדף העסקי שהמותג מדבר וזה לא אותנטי.

מעורבות קהילתית מעניקה לחברות אותנטיות ונאמנות

הדרך הטובה ביותר ליצור קהילה משמעותית היא להישאר אותנטיים. שקיפות בונה אמון, הן בין חברה לחברים והן בתוך בסיס הלקוחות, ומתקרבת לחיזוק הקהילה לאורך זמן.

השפעה גדולה עוד יותר היא כאשר מנהל מפתח הוא חלק מתוכנית זו. אינטראקציה זו חיונית ומאפשרת ללקוחות ליצור קשר אישי עם חברה שמתורגמת למעורבות ונאמנות גבוהות יותר. אנשים מדברים עם אנשים, לא עם מותגים.

עבור חברות ללא מנכ”ל, התמקדות במיקרו-אינטראקציות מסייעת להאניש חברה ואת משימתה.  שיווק קהילתי דורש לדעת מה הלקוחות שלכם צריכים וממה אכפת להם. בסופו של דבר, התמקדו בלקוחות כדי לספק מוצרים ושירותים שהם רוצים, צריכים וירצו. וזה יהיה לכם קל הרבה יותר – כי כל השיח והתקשורת ייעשו בניטור שלכם בתוך הבמה שלכם.

קהילה חזקה מביאה להפעלת המותג וחדשנות

שיווק קהילתי חזק מפעיל מותג על ידי העלאת מודעות וחשיפה משמעותית יותר וחוויות לקוח.

92 אחוזים מהלקוחות מאמינים בהצעות מחברים ובני משפחה יותר מפרסום. שיווק מפה לאוזן זה הכלי השיווקי החזק ביותר שחברה יכולה לקבל כפי שהוא מגיע מחבר, ולא פרסומת או החברה ישירות.

בעולם של חילופי נכסים דיגיטליים, התחרות עזה, וללקוחות שלכם אין מחסור באופציות. כאן הפעלת המותג יכולה להיות המבדילה הקריטית. כאשר מותג מופעל, הלקוחות מעורבים יותר והופכים ללקוחות לטווח ארוך יותר. שיווק קהילתי חזק גם מביא יותר קשרים אישיים ורגשיים ללקוחותיו שעוזרים להפעיל מותגים.

ניהול הקהילה עושה שירות לקוחות מעולה

הינה מקרה מ-Binance:

בשנת 2019, ביננס חוותה פריצה של 40 מיליון דולר שהציתה פאניקה בקרב התעשייה כולה (ניהול משברים כבר אמרנו?). במקום להתכווץ, החברה נקטה בפעולות פרואקטיביות כדי להודות במהירות שהיה משבר, היא ביקשה מחברי הקהילה שלה להפיץ את זה הלאה. האירוע לא רק נבלם, אלא האותנטיות שהחברים שיתפו עם החברים שלהם את העמדה ואת דעתם ויצרו UGC רק חיזקו את המותג.

מחוץ לאירועים קיצוניים כמו דוגמה זו, קהילות הן המקום שאליו לקוחות פונים לעתים קרובות לקבלת שירות לקוחות מהיר. יזמים יכולים להשתמש בקהילה שלהם כדרך לקבלת משוב ושיפור המוצר על ידי ניטור בקשות נפוצות

כאשר גישה זו מבטיחה אספקה של מוצרים ושירותים מונחי קהילה המספקים את ליבת החברה, המשתמשים / הלקוחות שלה. מוצרים ושירותים מעולים נבנים על ידי קהילות, לא על ידי גישה חד כיוונית. העידן הזה מאפשר לנו לעשות את זה, אז למה שלא נצל את לטובתנו העסקית?

תמיכה

אם יש שאלה, נדרשת עזרה או שיש רצון להתחבר לעוד מנהלי קהילות מותג – אתם מוזמנים להתחבר בתפריט למעלה, לרשום פוסט הכרות בקיר החברתי ולהכנס לקהילות הסגורות והעמודים של קהילוג.

בהצלחה!

האם אהבת את מאמר זה?
פחות אהבתי

המשך קריאה

קודם: למה לבנות קהילות מותג?
הבא: קהילוג עכשיו הוא אימ-פקט IMP-ACT מנהיגי שיווק מחוללי שינוי
תוכן זה מוגבל לחברי הקהילה בלבד. ניתן להתחבר או להירשם למטה. [woo_social_login title="כניסת חברים או הצטרפות מהירה " networks="facebook,googleplus,linkedin,email" redirect_url="https://community.shdon.co.il/membership-account/%D7%A1%D7%95%D7%92%D7%99-%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93%D7%95%D7%9F-%D7%A9%D7%9C%D7%A0%D7%95/"][/woo_social_login]

Responses

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

במה נוכל לעזור?
ניתן ללחוץ גם בתפריט למעלה על למרכז הידע שמתעדכן ולהירשם כדי להיעזר בקהילה.