קהילוג עכשיו הוא אימ-פקט IMP-ACT מנהיגי שיווק מחוללי שינוי

עודכן לאחרונה: 9 באוקטובר 2021
מספר גרסה:
סרגל ניווט:
זמן קריאה: 2 דק'

אחרי מספר שבועות בהן ניתחתי את המצב מתוך ה-70 שיחות שעשיתי עם החברים שכאן (שכזכור הם בעיקר מנכ”לים, יזמים ואנשי שיווק בכירים), הדאטה וניתוח הפעילות, והבנתי שאני חווה את מה ש99% מהיזמים חווים. ושאני יכול להסתכל על קהילוג בגישת Lean-startup ולעשות Pivotים כדי להצליח ולמצוא מודל שיוכל להתקיים במצב השוק הקיים.

תהליך הלמידה ועיקרי התובנות ממנו:

  1. “מתכון לעוגה” של קהילת מותג זה עניין שקשה לארגונים ולאנשים לאמץ (לא מדובר בקבוצה בפייסבוק).
    זו גישה שונה וחדשנית לקשר עם עובדים, לקוחות, ובכלל כל השוק שנפגשת עם הצרכים המשתנים של כולנו כאנשים וצרכנים (עומס המידע, אפקט הפומו והעידן הדיגיטלי).
    בעולם הגדול, יש כבר מספר שחקנים לא מבוטל של  סוכנויות לבניית קהילות מותג, בארץ זה ממש בתחילת הדרך. זה עדין לא מספיק כואב ומורגש ביחס לכל פעילויות שיווקיות שמותג עושה.

    מתוך הבנה זו, קהילוג הומר להיות אימ-פקט IMP-ACT (אנקדוטה: IMP זה גם שדון באנגלית וזה מתחבר עם השדון שקיים כבר 16 שנה).

    חברי אימ-פקט הם אימפקטים. מנהיגי שיווק מחוללי שינוי.
    השינוי בשם יאפשר בסוף לפנות לאוקיינוס הכחול – לכל העולם ולא להסתפק רק בשוק הישראלי (יש לזה הרבה תהליכים בדרך, אבל זו אבן פינה ראשונית).
  2. בכל עניין של חדשנות, יש רק כ-15% (לפי מחקרים בעולם) של אנשים מסוג “חדשנים”, אלו שיהיו מוכנים להשתנות ולקחת את הסיכון להתקדם לדבר הבא.
    סיפור נטפליקס-בלוקבסטאר, פייסבוק וטסלה יכולים להמחיש את זה מצוין.

    זה מצמצם משמעותית את כמות האנשים שאימ-פקט רלוונטי להם, וזה גם אומר שצריך למצוא איפה אנשי השיווק “החדשניים” נמצאים.
    חלק הם חברים בתוך ה-500 שכבר היו בקהילוג, ואת חלק צריך לגייס ולהביא לאימ-פקט.
    וזה יהיה המיקוד מעכשיו של אימ-פקט, וכך גם התוכן ישתנה בהתאם ואתם תראו הרבה יותר את ההשראה שאני לומד מסת גודין, גרי וין, אופרה וינפרי וכו’.
  3. המושג “קהילה” נמצא ביותר מדי משמעויות ויותר מדי שימושים שאימפ-פקט לא מכוון אליהם. לכל משפיען יש קהילה, קבוצה בפייסבוק או בוואטסאפ היא קהילה, הבית כנסת השכונתית שלנו היא קהילה. אגב, הכל נכון. המושג קהילה קיים מאז השבטים הקדומים.

    אחרי שיחות רבות, ניתוח דאטה והמון למידה מהעולם, הבנתי שנדרש פה חינוך שוק.

    ולא חשבתי שאני מספיק ראוי ומוכן להיות זה שיוביל חינוך שוק. גם מבחינת משאבים וגם מבחינת למה שיקשיבו דווקא לי?

    זו התובנה שהיה לי הכי קשה לעשות לה פייבוט – כי טמון בה הרבה רגש, החלטות ועניינים אישיים שאני לא יודע להגיד האם אני מוכן להתחייב אליהם כרגע.

    לונג סטורי-שורט (והרבה ימים של מחשבות ולמידה עם עצמי), החלטתי שצריך לייצר “את כל הזמן שבעולם” כדי שזה יקרה. ושאם מדברים תכלס, מה שמעניין אותי שתעשו עם הקהילות שלכם זה אימ-פקט. עסקי, חברתי, אישי. העיקר שתנהיגו ושתחוללו שינוי.

    הרי קהילה כה משמעותית עבורי כי היא הצילה לי את החיים, משם החיבור והדרייב הכי אישי שלי לסיפור.
    התנאי הבסיסי ביותר לזה זה שכר קבוע ויציב, ולכן, זו הזדמנות טובה לספר שהבוקר אני אתחיל לעבוד כמנהל בחברת ITALENT בתפקיד HEAD OF DIGITAL. מניח שתשמעו על זה יותר בהמשך.

אימ-פקט פה להישאר.
אני רוצה ליצור מרחב של ידע, ניסיון וכלים כדי שכולנו נהיה ביחד מנהיגי שיווק מחוללי שינוי טובים יותר.
אנחנו נדייק ונהדק ביחד מה זה אומר ואיך עושים את זה נכון. בעיני, אין שוני בין מנהל קהילת מותג לבין מנהיג שיווק אמיתי שמבין שהכל עניין של WIN-WIN-WIN.

לחלק מכם, זה פחות יתאים, ולכן אפשר להסיר את עצמכם ולהמשיך בחייכם. בתחתית המייל.

למי שמעוניין להצטרף אליי למסע הזה, לגלות איך בונים את הקהילה שלכם בכלים דיגיטליים,
איך מחוללים שינוי, מה זה אומר ומה ההשראות בעולם עושים,
קבלו הזמנה אישית להישאר ולקחת חלק.
אני מתרגש שנעשה את זה ביחד, יש לי הרבה תכניות ותכנונים לדרך המשותפת שלנו.

יש לי עוד הרבה מה להגיד, אבל נעצור כאן.
תודה על האמונה ועל הדרך המשותפת עד כה, מצפה להמשיך את המסע ולחולל שינוי בחיינו ובחיי אחרים.

אנחנו ניפגש בקרוב עם פודקאסט של אימ-פקט, עדכון שבועי, אירועים, ועוד הרבה דברים טובים שחלקכם העליתם את הצורך בהם.

אליאב.

תגיות:
האם אהבת את מאמר זה?
פחות אהבתי

המשך קריאה

קודם: 4 סיבות מדוע התמקדות בקהילה היא האסטרטגיה השיווקית הטובה ביותר שלך
הבא: שיווק וקהילות: איך זה מתחבר? 10 תשובות לשאלות שלכם
תוכן זה מוגבל לחברי הקהילה בלבד. ניתן להתחבר או להירשם למטה. [woo_social_login title="כניסת חברים או הצטרפות מהירה " networks="facebook,googleplus,linkedin,email" redirect_url="https://community.shdon.co.il/membership-account/%D7%A1%D7%95%D7%92%D7%99-%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93%D7%95%D7%9F-%D7%A9%D7%9C%D7%A0%D7%95/"][/woo_social_login]

Responses

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

במה נוכל לעזור?
ניתן ללחוץ גם בתפריט למעלה על למרכז הידע שמתעדכן ולהירשם כדי להיעזר בקהילה.