אני אליאב סר, ואני מחבר ניצחונות. מה הערך שאני מביא לעולם והסיבה שאני קם בבוקר? …

[ad_1]
אני אליאב סר, ואני מחבר ניצחונות. מה הערך שאני מביא לעולם והסיבה שאני קם בבוקר?
איך נציג מכירה כושל הופך להיות אחד מהנציגים שסוגרים הכי הרבה עסקאות במוקד?
**
1. בגיל 16 התחלתי לעבוד בבזק אונליין כנציג מכירה. משרת חצי סטודנט. הרעיון היה תוך כדי לימודים, יזמות של מדליקים אור ועוד כל מיני פעילויות לחסוך כסף שיהיה לי להוצאת רישיון נהיגה וכדי שלא ארגיש לא נעים כשאין לי במצבים חברתיים.
**
2. נכנסתי לעולם המכירות בלי ידע קודם. תגמלו אותנו פר סגירת עסקאות, ואני רציתי לעבוד כמה שפחות כדי שאוכל ללמוד/ליזום ולנהל את מדליקים אור/לנהל את קהילת הוסטס/ להשאיר זמן גם להנות עם חברים (אבל זה לסיפורים אחרים), ולכן היה ברור שאני צריך להיות סוגר עסקאות מספר 1 במוקד. לא היה לי ברור איך.
**
3. ידעתי שאני יכול ללמוד. אז כבר היה לי בתחושת מסוגלות שהידע לא שייך לעשירים, אלא שאפשר בלחיצת כפתור דרך האינטרנט למצוא את הכל. האמנתי שלמרות שיש לי בגרות בהיסטוריה ללמוד אליה, יותר נכון להשקיע כדי להביא כסף לחשבון הבנק, לפצח את זה ולחזור אליה. הרי כסף יביא לי רישיון וגם יאפשר לי להרגיש נוח יותר עם חברים ובגרות בהיסטוריה היא ידע שאפשר ללמוד תמיד.
**
4. לקחתי ברצינות את העניין. עשיתי לי רשימה של מקורות. הקורס בעבודה של בזק, יש מאמר מעניין באינטרנט, אני צריך להבין מי הנציגים שמוכרים הכי הרבה ולהבין את השיטה שלהם. אני אבנה שיטה משלי, כמה זה כבר יהיה קשה אחרי שגייסתי מעל 100k למדליקים אור?
**
5. מסתבר שזה היה קשה. קשה מאוד אפילו. אני לא הייתי מצליח לסגור עסקאות. למרות שממש הקשבתי ועשיתי בדיוק את מה שאמרו – פעלתי לפי תסריט שיחה, ניסיתי להסביר את הערך ללקוח, ניסיתי להשתמש בפורמטים של תסריטי של הנציגים הותיקים והמובילים. לחקות את כל ההמלצות מהמאמרים והמומחים שקראתי ברחבי הרשת.
**
6. לא אהבתי את העבודה, בינינו, הגרון שלי היה נגמר בכל סוף משמרת, וגם הרגשתי שהלידים קשים, חוזרים על עצמם, והצעת הערך עבור השירות לא באמת מספיק טובה לרוב. המנהלת צוות שלי הייתה שומעת איתי את השיחות, מנסה לדייק, להדק, וזה פשוט לא הלך. נראה לי שהיא התייאשה באיזשהו שלב. החלום להרוויח כמה שיותר ולהתחיל שיעורי נהיגה הלך והתרחק ממני.
**
7. עד שפשוט שחררתי את כל הלחץ, היעדים ומה שהמומחים אומרים. שאלתי את עצמי איך הצלחתי לנהל את קהילת הוסטס ולגייס את האנשים הכי טובים לשם שינהלו את הפורומים השונים?
איך הבאתי עיריות, מרכזים, משקיעים צוות שלם לעזור לי לסגור מעגל עם האלימות המינית שחוויתי? שם לא דיברתי על הצעת ערך של השירות או המוצר, לא הסברתי את הפונקציונליות ואיך זה ישפר את החיים של אנשים. רק חיפשתי את איפה החלום שלי פוגש את שלהם, ועליו דיברתי. כן על זה שאני בן 16 ואני צריף כסף כדי להתקיים. ומה שלומם? מה איתם? מה חשוב להם?
**
8. בסוף (כלומר ביציאה לשנת שירות לפני הצבא, אבל זה לסיפור אחר), הייתי אחד הנציגים שסגרו הכי הרבה עסקאות במוקד. תמיד בטופ 5 (היה לנו ממש מסך שמדד אותנו – מזעזע), וכל השינוי היה שהבנתי שאני לא אצליח לסגור עסקאות למי שזה לא בעל ערך אמיתי עבורו, אז אפשר להגיד היי-ביי ולהמשיך לליד הבא.
**
9. צריך להתאים את הסרטן לבנאדם (ככה קראתי לשיטה), ולכן אין תסריט אחד שיעבוד. ובכלל כל מה שאני צריך לעשות זה להבין איך אני מחבר ניצחון ללקוח בקו, לפני שאני מניע לפעולה. ורק כשבאמת התחברנו, כשהוא סיפר לי מה עובר עליו, מה הוא עושה ומה הכאבים האישיים שלו, ואני קצת חיברתי את זה לכאבים שלי, זה עבד.
**
10. המנהלת צוות שלי וגם מעליה די התעצבנו עליי. כי לפעמים במקום לסגור ליד על המקום, לעמוד ביעד המוקד, סיימתי שיחות בשניות, ואחרות בנות דקות ארוכות. לפעמים עם פולו-אפ. לא יכלו להרשות שאני אעשה את זה, בעוד שנציגים אחרים נדרשים לפעול אחרת. הם קצת שחררו שעליתי להיות בין הראשונים ביעדים. וכדי שזה לא יהיה רק אני, לקחתי את כל הנציגים שפחות הצליח להם או את החדשים מביניהם ולימדתי אותם את שיטת הסרטן שלי. הם הפכו להיות מובילים, כמובן, כי הם פשוט שחררו.
**
11. גם היום בתור יזם אני מוצף בידע, דעות, שיטות ודרכים איך למכור. ולמען האמת אני מרגיש מתוסכל מהצורך לבחור בנכונה ביותר. משום מה בתהליך של הזיכרון מהעבודה בבזק נראה לי שאני מוצא את הדרך שנכונה לי.
תובנות נוספות שיש לי:
– שיווק זה מתן ערך למי שצריך אותו.
– כדי להוביל שינוי, אנחנו צריכים לייצר מערכות יחסים משמעותיות עם מי שזה מתאים לו ורלוונטי. וזה לא יהיה מתאים לכולם.
– אפשר להצטרף/לצרף לאנשים שיש להם את אותו חלום או כאב ויכולים לתת ערך אחד לשני ולהתחבר אליהם לתוך מטרה משותפת כדי להצליח.
**
מחבר ניצחונות ב2 משמעויות. הראשונה, להפוך אתגרים להצלחות. השניה, עקרון שמנחה אותי לפעול בעולם ולמצוא win-win-win.
**
אשמח לשמוע מה אתם לומדים על עצמכם מהסיפור שלי ואיפה הוא פוגש אתכם?
בתמונות: שדון בגיל 16, שדון בגיל 29. תבחרו אחד ואל תגידו להם מי זה מי.🦄😉



[ad_2]

Related Articles

Responses