רשתות חברתיות: איזה ערוצי תקשורת יכולים להיות לקהילת המותג שלכם?

עודכן לאחרונה: 12 במרץ 2021
מספר גרסה:
סרגל ניווט:
זמן קריאה: 8 דק'

הקדמה

כיצורים בעלי נטייה חברתית, אימצנו טכנולוגיה המחברת אותנו עם אחרים. מדי שנה יש מספר הולך וגדל של אנשים שנרשמים למדיה חברתית ומשתמשים בהם. אמנם לא היו אפילו מיליארד אנשים שהשתמשו במדיה החברתית עוד בשנת 2010, אך המספר עלה על יותר מ -2 מיליארד בתוך חמש שנים בלבד.

בשנת 2019 היו כ -2.77 מיליארד אנשים המשתמשים במדיה החברתית. וכשהסמארטפונים וקישוריות האינטרנט הופכים לזולים יותר וקלים יותר לגישה, עלינו לצפות לראות מספרים אלה גדלים עוד יותר. ב שנת 2021 יותר משלושה מיליארד אנשים ישתמשו ברשתות החברתיות. קורונה ויבס.

המשמעות עבור המשווקים היא שיש פוטנציאל עצום להגיע לקהל מאסיבי ומעורב ברשתות החברתיות. וזה לא רק מוגבל לאתרי הרשתות החברתיות הפופולריות כמו פייסבוק, לינקאדין ואינסטגרם.

אני אבקש שתכירו קצת את הרשתות החברתיות שתוכלו להפעיל בהם תקשורת עם חברי הקהילה שלכם.


HOUSEPARTY

מסיבת בית היא רשת חברתית פנים אל פנים. משתמשים יוצרים חדרים דיגיטליים שבהם הם יכולים לבצע צ’ט וידאו עם עד שמונה אנשים בו זמנית. משתמשים יכולים ליצור חדרים ללא הגבלה, והמשתמשים יכולים לעבור מחדר לחדר, לשוחח בווידיאו עם אנשים שונים, ממש כמו במסיבת בית אמיתית.

BLIND

Blind היא רשת מקצועית נוספת בה אנשי מקצוע מאומתים יכולים להתכנס כדי לתקשר באופן אנונימי בערוצי חברות פרטיות. יותר מ -3.5 מיליון אנשי מקצוע ברחבי העולם הם חלק מהפלטפורמה, משתפים עצות ומספקים משוב שיעזור לשפר את תרבות החברה ולחשוף מידע חיוני בקריירה.

פייסבוק

פייסבוק היא כיום אתר המדיה החברתית הגדול בעולם. עם 2.6 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש החל משנת 2020 , אפשר לומר שכמעט כל משתמש במדיה חברתית נמצא בפייסבוק. אז זו פלטפורמה מצוינת עבור מותגים לשווק את המוצרים שלהם לקהל עצום.

משתמשים יכולים לשתף הודעות טקסט, קישורים, תמונות וסרטונים עם חבריהם בפייסבוק. הם יכולים לעקוב אחר אנשים ודפים מפורסמים ולהגיב לפוסטים של אנשים בפלטפורמה. מותגים יכולים גם לקדם את המוצרים שלהם באמצעות מודעות בתשלום בפייסבוק.


אינסטגרם

אינסטגרם היא אחת מפלטפורמות הרשתות החברתיות הצומחות ביותר. למרות שהוא מבוסס בעיקר על אפליקציות, המשתמשים יכולים גם לגשת לעדכון שלהם דרך גרסת האתר. ביוני 2018 היא סוף סוף הגיעה למיליארד משתמשים פעילים מדי חודש .

אינסטגרם היא פלטפורמה חזותית מאוד, בה משתמשים משתפים סרטונים ותמונות. אתה יכול גם להשתמש ב- Stories ב- Instagram ובתכונות Live. זה מאוד פופולרי בקרב הדורות הצעירים. על פי נתונים, 32% מהמשתמשים הם בגילאים 18 עד 24 ו -33% בגילאים 25 עד 34.


טוויטר

טוויטר היא פלטפורמה המאפשרת למשתמשים להתעדכן בנושאים פופולריים ולנהל שיחות רלוונטיות. בשנת 2019 היו לפלטפורמה מעל 330 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש. אמנם אין בו משתמשים רבים כמו אתרי מדיה חברתית מובילים אחרים, אך יש לו בסיס משתמשים מאוד מעורב. משתמשי טוויטר שולחים לפחות 500 מיליון ציוצים ביום בממוצע.


טאמבלר

טאמבלר הוא אתר מוביל נוסף למדיה חברתית בעולם. משתמשים יכולים להצטרף לקהילות ולהשתתף בדיאלוגים תרבותיים כדי להרחיב את רעיונותיהם. זהו אחד מאתרי המדיה החברתית המובילים לביטוי עצמי והוא פופולרי מאוד בקרב בני נוער.


לינקאדין

לינקדאין הוא אתר מדיה חברתית מקצועית- עסקית והוא פופולרי מאוד בקרב קהל B2B. הפלטפורמה צמחה במהירות עם השנים והיא מונה כיום 690 מיליון חברים . חברים יכולים להרחיב את קשריהם המקצועיים בפלטפורמה, להציג את תיקי העבודות שלהם ולחפש ולהגיש מועמדות למשרות.

לינקדאין היא גם פלטפורמה מצוינת לחלוק את המומחיות המקצועית שלך, מכיוון שהיא מאפשרת לחברים לפרסם פוסטים בבלוג השוכנים בפלטפורמה.

וואטסאפ

WhatsApp היא אפליקציית העברת הודעות המאפשרת למשתמשים לשתף הודעות טקסט, תמונות, הערות קוליות, קבצי שמע, מסמכים וסרטונים. היא צמחה באופן אקספוננציאלי עם השנים והיו לה כ -2 מיליארד משתמשים חודשיים החל ממרץ 2020. לצד בסיס המשתמשים ההולך וגדל שלה, הפלטפורמה הציגה גם תכונות חדשות רבות כדי להקל על האינטראקציות בין המשתמשים.

בעוד שמשתמשים יכלו לבצע שיחות אחד על אחד רק לפני כן, יש לו כעת תכונה של שיחות קבוצתיות. הם גם הציגו תכונת סטטוס WhatsApp שאפשרה למשתמשים לעדכן סטטוסים של תמונות, וידאו וטקסט שנעלמו לאחר 24 שעות.


סנאפצ’ט

Snapchat היא פלטפורמת מדיה חברתית חזותית נוספת הפופולארית בקרב הדור הצעיר. משתמשים יכולים לשלוח סנאפים אחד לשני ולעדכן סטטוסים של 24 שעות בדיוק כמו ב- WhatsApp וב- Instagram. בשנת Q1 של 2020 , היה זה 229 מיליון משתמשים פעילים מדי יום פעילים ביותר בפלטפורמה.


Pinterest

Pinterest הוא אתר מדיה חברתית רעיונות וירטואלי ולכן הוא מאוד ויזואלי. משתמשים יכולים ליצור לוחות נושאים ולהוסיף תמונות ומוצרים ללוח. מותגים יכולים אפילו ליצור סיכות ניתנות לשליטה שדרכן המשתמשים יכולים לבצע רכישות ישירות.

בשנת 2019 היו בפלטפורמה 335 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש. משתמשים אלה יצרו יותר מ -200 מיליארד סיכות בלמעלה מ -4 מיליארד לוחות.


רדיט

Reddit הוא אתר מדיה חברתית שבו משתמשים הופכים לחלק מתכונות משנה ועוסקים במשתמשים אחרים בנושאים רלוונטיים. זהו גם אתר צבירת חדשות, מאחר שמשתמשים חולקים את החדשות האחרונות ממקורות שונים באתר. לאחר מכן משתמשים אחרים יתקשרו עם חדשות אלה, יצביעו או יצביעו עליהם ויגיבו על כך.

יש לה קהילה ענקית והיא זוכה ליותר מ -1.3 מיליארד מבקרים מדי חודש . היא משיגה את מרבית התנועה מארה”ב, ואחריה בריטניה וקנדה .

יוטיוב

יוטיוב הוא אתר המדיה החברתית הגדול ביותר לשיתוף וידאו. זה מאפשר למשתמשים להעלות קטעי וידאו על הפלטפורמה, להציג סרטונים ממשתמשים אחרים ולקיים איתם אינטראקציה. בשנת 2019 היו לה בממוצע 2 מיליארד משתמשים פעילים בחודש. משתמשי YouTube מקדישים לצפייה בסרטונים בפלטפורמה בממוצע 40 דקות . עוד משהו שחשוב לדעת על יוטיוב, ששייכת לגוגל, שהיא המנוע ה-2 הכי גדול בעולם, אחרי גוגל.


DeviantArt

Deviantart מכנה את עצמה קהילת המדיה החברתית הגדולה בעולם לאמנים וחובבי אמנות. משתמשים יכולים לשתף תמונות של יצירות האמנות שלהם, לגלות את עבודתם של אמנים אחרים ולקיים אינטראקציה עם חברים אחרים בקהילה. על פי הפלטפורמה, יש לה כיום יותר מ 44 מיליון משתמשים רשומים ו 45+ מיליון מבקרים ייחודיים מדי חודש.****


קווורה

Quora היא אחת הרשתות החברתיות הגדולות ביותר שאנשים יכולים לשאול ולענות על שאלות על מאות נושאים וקטגוריות. זה כולל כל דבר, החל משפה וקריירה ועד מיתולוגיה ושיווק. נכון לשנת 2018 היו לו 300 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש.

אם יש לך שאלה כלשהי שתוצאות האינטרנט אינן יכולות לענות עליה, תוכל לפרסם אותה בקטגוריה רלוונטית. אתה יכול אפילו לשלוח בקשות תשובה למומחים בנושא.


מיטאפ

Meetup הוא אתר מדיה חברתית שעושה בדיוק מה ששמו אומר – הוא עוזר לחבר משתמשים עם קבוצות מקומיות להיפגש עם אנשים חדשים. קבוצות יכולות לארגן אירועים למען אנשים בעלי דעות דומות להיפגש.

ניתן למצוא קבוצות במגוון רחב של קטגוריות, כולל בחיק הטבע והרפתקאות, טכנולוגיה, צילום, שפה ותרבות, מוסיקה ועוד. היא הפופולרית ביותר בארה”ב, שתורמת ל -49.9% מהתנועה שלה, ואחריה בריטניה שתורמת ל -7.95% מהתנועה שלה.

טוויצ’

Twitch היא פלטפורמת סטרימינג בשידור חי, המשמשת בעיקר את הגיימרים להזרים את המשחק שלהם או לצפות בגיימרים אחרים. משתמשים יכולים לתקשר עם סטרימינג בשידור חי של גיימרים אחרים ולהגיב עליהם או להעלות סרטונים ל- Twitch עבור הקהל שלהם . יש בו כ -5 מיליון שדרנים חודשיים.



Viadeo

Viadeo הוא עוד רשת חברתית מקצועית המקשרת בין בעלי עסקים ויזמים זה לזה. זה פופולרי יותר באירופה מאשר בארה”ב והוא זמין בשפות שונות החל מאנגלית וצרפתית לגרמנית ופורטוגזית.


VK

VK הוא אתר מדיה חברתית רוסי. הוא אמנם זמין גם בשפות אחרות, אך הוא פופולרי בעיקר בקרב דוברי רוסית. משתמשים יכולים ליצור קבוצות ודפים ציבוריים, לארגן אירועים ולהעביר הודעות למשתמשים אחרים. הם יכולים גם לשתף תמונות, וידאו ושמע או אפילו לשחק במשחקים מבוססי דפדפן. אגב, יש לו גם ממשק בעברית.



LiveJournal

זהו אתר מבוסס מדיה חברתית על בלוג בו משתמשים יכולים ליצור בלוגים וכתבי עת לקריאת משתמשים אחרים. הפלטפורמה אוצרת גם את הבלוגים והקהילות המובילים, כך שמשתמשים יכולים לגשת בקלות לתוכן הפופולרי ביותר בפלטפורמה.

SoundCloud

SoundCloud היא פלטפורמת מדיה חברתית המשתפת מוסיקה בה משתמשים יכולים להעלות את הרצועות המקוריות שלהם או להאזין לרצועות של אמנים אחרים. הם יכולים להוסיף מוסיקה לפלייליסטים שלהם ולהגיב על חלקים במסלול שהם אוהבים שמשתמשים אחרים יראו.


בובבלי

Bubbly הוא אתר מדיה חברתית מבוסס קול שבו משתמשים יכולים ליצור פוסטים קוליים ולתייג ולהתאים אותם בעזרת תמונות ומסננים רלוונטיים. הם יכולים גם למצוא ולהתחבר עם ידוענים ואמנים כדי להקשיב למה שיש להם לומר. משתמשים יכולים גם לשתף את ההודעות הקוליות שלהם באתרי מדיה חברתית אחרים כמו פייסבוק וטוויטר.


פליקר

פליקר הוא אתר מדיה חברתית לשיתוף תמונות המועדף על צלמים ומעצבים גרפיים. תוכלו לשתף תמונות מקוריות ואיכותיות בפלטפורמה או לגלות תמונות רלוונטיות ממשתמשים אחרים. אתה יכול גם להצטרף לקבוצות ולהתחבר לאנשים חדשים עם תחומי עניין משותפים.



Influenster

Influenster היא פלטפורמת סקירת מוצרים וגילוי שבה משתמשים יכולים לצפות בביקורות כנות של צרכנים אחרים. הם יכולים לקבל גישה לביקורות על מוצרים בקטגוריות שונות החל מיופי ואיפור וכלה בטכנולוגיה ואלקטרוניקה. הם יכולים גם להגיש ביקורות משלהם על מוצרים בהם השתמשו.

הפלטפורמה תמדוד את ההשפעה החברתית של כל משתמש על ידי איסוף נתונים מפלטפורמות מובילות ברשתות חברתיות. על סמך ניתוח זה, משתמשים יכולים אפילו להפוך לחלק מקמפיינים שיווקיים של משפיעים הרלוונטיים לתחומי העניין שלהם.


CouchSurfing

אתר מדיה חברתית זה מקשר בין מטיילים לאנשים מכל רחבי העולם. הם יכולים לגלות מקומיים ביעדים שאליהם הם מבקרים, לבקש להישאר איתם ולפגוש מטיילים אחרים.


Funny or Die

Funny or Die הוא אתר חברתי מבוסס הומור המתמקד בעיקר בתוכן וידאו. משתמשים יכולים להציג את הסרטונים החזקים האחרונים ולהעלות סרטוני הומור משלהם. בנוסף לסרטונים, האתר מפרסם גם כמה מאמרי הומור ורשימות כדי לבדר את הקהילה. מגיעים אליו כמה ידוענים כמו וויל פרל, סלינה גומז וג’ף גולדבלום.

Care2

Care2 הוא אתר מדיה חברתית לפעילים, בו הם יכולים לגלות סיפורים ועתירות מגמתיים מרחבי העולם. הקהילה מורכבת מיותר מ 45 מיליון איש שרוצים להפוך את העולם למקום טוב יותר ולעמוד כנגד אכזריות ואי צדק.

תמונה: Care2


YY

YY הוא אחד מאתרי המדיה החברתית הגדולים ביותר בסין, שם המשתמשים חולקים תוכן וידאו עם משתמשים אחרים. יש לו יותר מ -300 מיליון משתמשים ומאפשר צ’אט וידאו קבוצתי. כמו Twitch, משתמשים יכולים לצפות בסרטון יחיד של מישהו העוסק בפעילות. פעילויות אלה יכולות לנוע בין הדרכות לקריוקי.

מדיום

מדיום הוא אתר פרסום תוכן עם כמה אלמנטים ברשת החברתית. חברים יכולים לפרסם תוכן באתר ולשתף אותו עם משתמשים אחרים. הם יכולים “למחוא כפיים” ולהגיב על פוסטים שנוצרו על ידי חברים אחרים. בעוד שרוב המאמרים חופשיים לקריאה, חלקם שמורים לחברים משלמים.


GIPHY

זהו מאגר מקוון של קובצי GIF מונפשים שבדרך כלל מבוססים על הומור. משתמשים יכולים להעלות קובצי GIF משלהם או לחפש ולגלות קובצי GIF שנוצרו על ידי משתמשים אחרים. הם יכולים להגיב ל- GIF האהוב עליהם ואפילו לשתף אותם עם חברים בפלטפורמות מדיה חברתית אחרות.


TRIBE

TRIBE היא קהילה מבוססת ענן בה הצרכנים יכולים להתחבר לקהילת מותגים. משתמשים יכולים לנהל שיחות ודיונים תחת מותגים ספציפיים. הם יכולים לחקור ולעקוב אחר מותגים שונים, לשאול שאלות, להתחיל דיונים וליצור סקרים רלוונטיים למותגים. מקום מצוין ללמוד על קהילות מותג בחו”ל, קיי סטאדי וכו’.


TikTok

TikTok היא פלטפורמת שיתוף וידאו קצרה שהפכה פופולרית למדי בתוך פרק זמן קצר מאז השקתה בשנת 2016. היא נוצרה על ידי החברה הסינית, ByteDance, ויש לה גרסה סינית בשם Douyin. אפליקציה זו מפורסמת בזכות סרטוני הליפ-סינכרון שלה ויש לה מעל 800 מיליון משתמשים חודשיים. גדלה בישראל משמעותית.

סקייפ

זוהי פלטפורמת רשת חברתית מבוססת תקשורת הפופולרית ביותר לביצוע שיחות ועידת וידאו. הוא גם מספק פונקציונליות להעברת הודעות מיידיות ותוכלו להשתמש בו לשיתוף טקסטים, תמונות, קטעי וידאו וקבצי שמע.



LINE

LINE היא רשת חברתית יפנית פופולרית שמושכת אליה גם משתמשים ממדינות אחרות כמו תאילנד. אתה יכול לתבוע אותו כדי לשלוח הודעות ולבצע שיחות קול או וידאו בחינם. זה גם מאפשר אפשרויות שיתוף תמונות ווידאו.


טלגרם

זוהי פלטפורמת מסרים מיידיים הדומה במקצת לוואטסאפ בכך שאתה יכול להשתמש בה לשליחת הודעות בחינם. יתרון ייחודי אחד של טלגרם הוא שכל המסרים המשותפים בפלטפורמה זו מוצפנים ויכולים להשמיד את עצמם. לכן, בכל הנוגע לאבטחה ולפרטיות, זה מקבל לייק גדול.

תכונה נהדרת נוספת היא שהיא מאפשרת ליצור קבוצות של עד 200,000 חברים, וזה יותר ממה שמציעות פלטפורמות העברת הודעות אחרות. זה זמין עבור מכשירי iOS ו- Android, כמו גם שולחנות עבודה. יש לו למעלה מ -400 מיליון משתמשים. צומחת בישראל יותר ויותר.


Foursquare

Foursquare היא אפליקציה מבוססת חיפוש וגילוי המסייעת למשתמשים לגלות מקומות בקרבת מקום על ידי מתן המלצות. Foursquare היא הרבה יותר מפלטפורמת מדיה חברתית, אך היא גם פלטפורמת נתוני מיקום וטכנולוגיה.

תכונת הרשת החברתית שלהם זמינה כעת כמוצר נפרד בשם Swarm. זוהי אפליקציית רשת חברתית הכוללת את הפונקציונליות הפופולרית של Foursquare בבדיקות במקום.



Discord

Discord היא פלטפורמת המסרים המידיים המועדפת על גיימרים. הרבה גיימרים משתמשים בו כדי ליצור ערוצי צוות ולדון באסטרטגיית משחק. אתה יכול להשתמש בו ישירות מהדפדפן שלך או להוריד את האפליקציה.

למרות שהוא פופולרי עבור קבוצות משחקים, ניתן להשתמש בו ליצירת כמעט כל סוג של קבוצה ולהתחבר באמצעות צ’אט קבוצתי. זה יכול להיות מועדון ספרים, מועדון סרטים ואפילו קבוצת לימוד. אז עם Discord האפשרויות הן אינסופיות.

badoo

זוהי פלטפורמת היכרויות במדיה חברתית בה תוכלו ליצור את הפרופיל שלכם ולמצוא אנשים עם תחומי עניין דומים. הפלטפורמה טוענת שיש לה מעל 474 מיליון משתמשים רשומים ששולחים 350 מיליון הודעות מדי יום, בממוצע. זה הופך אותה לאחת מפלטפורמות הגילוי החברתיות הגדולות בעולם.

זה זמין בכל המכשירים והפלטפורמות ומספק אפשרויות כניסה מרובות. זה זמין לשימוש ביותר מ 200 מדינות. אתה יכול להשתמש בו כדי למצוא אנשים במיקום שלך ולהתיידד.


Myspace

Myspace היא אחת מפלטפורמות הרשתות החברתיות הוותיקות יותר. למעשה, זו הייתה הפלטפורמה החברתית הגדולה ביותר לפני כמעט עשור והייתה פופולרית ביותר בארה”ב. עלייתן של פלטפורמות אחרות כמו פייסבוק וטוויטר הביאה בסופו של דבר לירידה בפופולריות שלה.

עם זאת, Myspace עדיין פעיל וזוכה לתעבורה חודשית של למעלה מ -7.5 מיליון משתמשים. המוקד העיקרי של הפלטפורמה הוא על מוסיקה, אך היא גם פופולרית למדי עבור בלוגים.




Vimeo

זוהי פלטפורמת מדיה חברתית נוספת לשיתוף וידאו כמו Twitch או YouTube. אתה יכול ליצור ולשתף קטעי וידאו או לצאת לשידור חי, בדיוק כמו שאתה יכול בכל פלטפורמת וידאו אחרת. זו פלטפורמה בתשלום והתוכניות מתחילות ב -7 דולר לחודש.

קלאבהאוס

שחקנית שחקה בתחום האודיו מרקטינג, שתופסת תאוצה משמעותי. כרגע סגורה עם הזמנה למשתמשי אייפון בלבד. עושה באזז משוגע, אך טוויטר גם עשויה להשיק ב2021 את הרשת האודיו שלה.

קלאב האוס היא רשת חברתית בה אתם נכנסים לחדרים סביב נושאי שיחה שאתם בוחרים שכמובן מעניינים אותכם, ואתם יכולים להיות ״זבוב על הקיר״ בשיחות מרתקות או ״לעלות לבמה״ ולדבר בעצמכם.

כמובן שיש לכם גם את האפשרות לפתוח חדרים ולהזמין אנשים לקחת חלק בחדרים בהם אתם המנחים.


סיכום

יש כאן רשימה של  אתרי המדיה החברתית הפופולריים ביותר שכדאי לדעת עליהם בשנת 2021 . אם אתה משווק, חלק מהפלטפורמות האלה יכולות לעזור לך לקדם את המותג והמוצרים שלך. הם גם יכולים לעזור לך להרחיב את הרשת שלך. אם אתה משפיע או צרכן, אתה יכול להשתמש באתרים אלה כדי ליצור קשר עם אנשים דומים לאנשים ולבנות קשרים טובים יותר. הם כמובן יכולים לעזור לך לתכנן איפה ברשתות החברתיות תייצר תקשורת של קהילת המותג שלך, שזה מבוסס על איפה שהקהל היעד, כמובן.

תמיכה

אם יש לך שאלה, צריך עזרה ואם אתה מחפש להתחבר לעוד מנהלי קהילות מותג – אתה מוזמן להירשם בתפריט למעלה, לרשום פוסט הכרות בקיר החברתי ולהכנס לקהילות הסגורות והעמודים של קהילוג.

בהצלחה!

האם אהבת את מאמר זה?
פחות אהבתי

המשך קריאה

הבא: בחירת תוכנות מסרים מיידים לקהילת המותג ולצוות המוביל
תוכן זה מוגבל לחברי הקהילה בלבד. ניתן להתחבר או להירשם למטה.
כניסת חברים או הצטרפות מהירה

Responses

במה נוכל לעזור?
ניתן ללחוץ גם בתפריט למעלה על למרכז הידע שמתעדכן ולהירשם כדי להיעזר בקהילה.