מילון מושגים לקהילות המותג

עודכן לאחרונה: 25 במרץ 2021
מספר גרסה:
סרגל ניווט:
זמן קריאה: 19 דק'
בתוך המאמר:

הקדמה

מילון המושגים של קהילות המותג מבית קהילוג מתעדכן, דינמי ונעשה בעזרת מנהלי השיווק בארץ. נשמח לקבל כל פידבק כדי להפוך את המילון להיות המתאים ביותר עבור מנהלי השיווק בישראל.

מותג

למונח “מותג” שתי משמעויות. ראשית, הכוונה היא לקבוצת משנה אחת של תאגיד גדול יותר (למשל ספרייט הוא מותג של חברת קוקה קולה). הכוונה היא גם לתפיסה שיש לאנשים לגבי חברה או קו מוצרים. תפיסה זו יכולה להגיע ממגוון מקורות, כולל חוויה ממקור ראשון, מפה לאוזן, פרסום וביטויי מותג אחרים (לוגו, ערכת צבעים, סגנון כתיבה וכו ‘). בעיקרו של דבר, מותג הוא מה שאנשים חושבים על העסק שלך. ולמרות שזה לא דבר מוחשי, זה אחד הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון כשאתה מנהל עסק קטן מכיוון שהוא מסייע ביצירת נאמנות לקוחות ומאפשר לעסק שלך להבדיל מהמתחרים.

דוגמא: המותג של קוקה קולה עוסק באופטימיות ואושר מעורר ברחבי העולם. כל מה שהם עושים משירות לקהילה ועד פרסום עוזר לבנות את התפיסה הזו.

קהילה

קבוצת אנשים עם מאפיינים מגוונים המקושרים על ידי קשרים חברתיים ו/או מקצועיים ו/או עסקיים חולקים נקודות מבט משותפות ועוסקים בפעולה משותפת במקומות גאוגרפיים או מסגרות, פיזיות או דיגיטליות.

מחקרים על קהילות המותג

כששואלים אתכם למה להשקיע בקהילת מותג? או בקהילות בכלל?
הינה ריכוז המחקרים שמדברים על צמיחה, מעורבות, נאמנות והחשיבות של יצירת קהילה בעידן החדש.

נתונים על קהילות המותג 2
נתונים על קהילות המותג 2
נתונים על קהילות המותג
נתונים על קהילות המותג

קהילות מותג

בניית מערכת יחסים דו כיוונית משמעותית עם קהל היעד, קהילות כדי לייצר הוכחה חברתית גבוהה, להתאים את המוצר בהתאם לניטור והקשבה חברתית פנימית, ליצור שגרירים ומשפיענים בעידן רב תחרותיות.

כללי הקהילה

כללי ההתקשרות של הקהילה. רשימה של התנהגויות מעודדות ואסורות – עשה ואל תעשה. הכללים ברורים והמותג חולק עם חברי הקהילה. מקום להגדיר אילו התנהגויות צפויות לבטא את ערכי הליבה של הקהילה. חשוב שיופיע בתהליך הקליטה והתיאום ציפיות הראשוני.

תכנית מנהיגות קהילתית

קשור גם לחבר קהילה מייצג וחבר קהילה פעיל. מנהיגי הקהילה שעוברים את ההכשרה הללו משמשים כשגרירי הקהילה בכדי לסייע במילוי תפקידים ספציפיים ותמיכה ביעדי הקהילה. יכול להיות שהם ינהלו תתי קהילה אזורית או נושאית שבהם הם “לידרים”.

מדד ביצועי הקהילה

מדד ביצועי הקהילה (CPBR).
זה הכלי ניווט (GPS) שכדאי לעשות אחת לשנה כדי לנווט את הקהילה למקום נכון.
זה מידע שנותן לך את היכולת לקבוע סדרי עדיפויות, לקבל החלטות ולנהל תקציבים בביטחון.
מדד ביצועי הקהילה מעריך את בשלות הניהול של הקהילה בכל אחת משש השאלות, ממליץ כיצד תוכל לחזק את ביצועי הקהילה שלך. מדד ביצועי הקהילה משווה את הקהילה שלך לקהילות ממוצעות וטובות בשוק שלך.

  • איך אתה מעריך את הבשלות ויעילותה של ניהול הקהילה?
  • מהי במפת הדרכים הקהילתית שלך כדי להבטיח שאתה עומד ביעדים?
  • אילו פערים פוטנציאליים והזדמנויות שלא מומשו קיימים?
  • איך אתה מתכנן ומתקצב את הפעילות של הקהילה?
  • איזה שיתופי פעולה ובעלי עניין נדרשים כדי להצליח?

מידע זה מביא אותך מעבר למדידת תפוקות בלבד, ונותן לך ניתוח קריטי שבו אתה יכול להשתמש כדי לבנות ולשפר מערכות שיכולות להניע את תוצאות הקהילה שלך.

בונוס – שאלות נוספות שיכולות לעזור להתפקס:

  • מה הדבר הבא לקהילת מותג שלי?
  • כיצד אוכל לספק מדידה עסקית לבוס, לארגון ולבעלי העניין בפועל?
  • היכן יתממש ההחזר מול ההשקעה של התקציב הקהילתי בצורה הטובה ביותר?
  • כיצד אוכל לעזור לבעלי העניין שלי להבין מה עוסק בניהול הקהילה?
  • כיצד אוכל להתייחס לקהילת המותג בתוך הארגון שלי?
  • האם גישת הניהול שלי מתואמת עם הגישה הקהילתית שלי?
     

מודל מעורבות בקהילה

מכונה גם CEC.

כדי לגרום לחברי הקהילה להיות מעורבים, הם צריכים להיות חלק. בקהילת מותג חשוב למצוא את הדרך ליצור שיתוף לא רק במוצר, אלא בתהליכי העבודה שלנו. מודל מעורבות בקהילה הוא בדיוק נותן מענה על הדרך הזו.

יצירת קהילות בריאות ופרודוקטיביות, אנו רואים ביכולת של שיתוף מפתח שמנהלי קהילות יכולים לעודד ולתגמל ליצור קשרים ולבנות יחסי אמון. בהתאם להקשר, ליצור שיתוף מאחורי הקלעים יכול להיות קל יחסית או שהוא יכול להיות מורכב להפליא.

אז אילו סוגים של דברים מקשים על השיתוף פעולה?

  • אין הערכה מדוע ליצור שיתוף (חברי קהילה וחוץ לחברי ועובדי המותג) הוא בעל ערך
  • תרבויות קריטיות
  • תרבויות שבהן הידע מוגן מכיוון שהוא מטבע הכוח העיקרי
  • נקודות מבט וסוכנות של אנשים פרטיים
  • ערוצי תקשורת דיגיטלית גרועים
  • חוסר הבנה כיצד לעבוד בשיתוף פעולה
    יחדיו, מחסומים אלה יכולים להיות משמעותיים, במיוחד בארגונים, אז איך מייצרים אפשר לעלות שיתוף פעולה מאחורי הקלעים וליצור מעורבות חזקה?
  • מתן תג/זיהוי של חבר קהילה שנמצא בשיתוף פעולה
  • שיתוף בערוצים והנכסים של הקהילה על יצירת שיתופים
  • הנעה לפעולה אישית של חברים ופומבית בדיונים איך חברי הקהילה היו רוצים לקחת חלק
  • ניטור והקשבה חברתית של חברי הקהילה במקומות האחרים שלה

כל אחד מאותם חלקים אלו חשוב מכיוון שהם יוצרים באופן הדרגתי סביבה שיתופית יותר. לעתים קרובות מדי, מנהלי הקהילה ובעלי העניין שלהם מנסים לקפוץ ישר להצעות שרלוונטיות למותג עצמו ולא רלוונטים לסביבה החדשה שיצרנו, כאשר הקהילת מותג לא בשלה לכך. 

בכל שלב ישנן טכניקות לניהול קהילה להפעיל, לבסס ולתגמל את ההתנהגויות. לדוגמה, ניתן להפעיל את הנעה אישית לפעולה של חבר הקהילה כדי שישתף פוסט שבו חברי קהילה חולקים את הסיכום השבוע שלהם. זה עוזר לחברי הקהילה להבין את הסביבה החברתית, להרגיש בנוח איך אנשים מגיבים זה לזה ולעסוק בלי לחשוש להפגין חוסר ידע – מה שהופך את הקהילה למקום נוח לחברים לחלוק.

לאחר יצירתו, תחושת הנוחות בקהילה מקלה על החברים לשאול שאלות אחרות ללא חשש מביקורת או שיפוט, ושאלות אלו הן בדרך כלל טריגרים חברתיים יעילים לקבלת תגובות – ואיתן, גם מקווה, פתרונות. על ידי מדידת האופן שבו הקהילה מתנהגת בכל אחד מהאזורים הללו, מנהלי הקהילה יכולים להבין היטב כיצד יש לתעדף משימות וכמה ערך נוצר בתוך קהילת המותג.

כדי להשלים את התמונה אפשר ללמוד על  עקומת המעורבות בקהילה שמסבירה את המסגרת של איך קהילה מתנהגת.

מודל צמיחה קהילתית עסקית

מכונה גם מודל צמיחה קהילתי עסקי. מבוסס על מה שעזר לאובמה לנצח את הבחירות לארה”ב, על מודל Community Commitment Curve של גטר עם התאמה לקהילות מותג.

חלק מתכנון אסטרטגי ומפת הדרכים, ומשלב מודל לקידום עסקי ועקומת הקהילה כדי להגדיל מעורבות קהילתית.
8 המדדים שנדרש כדי ליצור קהילות מותג מצליחות. המדד מנסח כיצד מדדים אלו מקדמות ארגונים היררכיים לאלו שאימצו גישה מרושתת לעסק שלהם. 

מודל צמיחה קהילתית עסקית של שדון דיגיטל
מודל צמיחה קהילתית עסקית

מה שנותר לעשות הוא לפתוח גוגל דוקס או לרשום על הלוח, ולענות על כל חלק לפי השאלות הבאות:

  1. מהי האסטרטגיה שלי לבניית הקהילה? איך אני מייצר מנגנון של יחסי גומלין, במה אחד בשניה ותקשורת שמבוססת על תלות?
  2. איך בא לידי ביטוי המנהיגות בהפעלת הקהילה? איך נוצר מצב שגם חבר הקהילה הכי חדש יש לו את היכולת לדבר עם מנהל המותג, בלי היררכיות, באופן ישיר. מה יביא לידי ביטוי את המעורבות של כלל החברים בה? איך הבמה תייצר השפעה של כלל סוגי החברות? ומה התוכן והשיח שמעורר השראה אצל הצוות ומנהל הקהילה עצמו?
  3. מהי התרבות שאנחנו רוצים ואיך היא תהיה מחוברת לקהל היעד, תייצר חיבור ניצחונות בין המותג, ללקוח, לעולם שלנו (WIN-WIN-WIN)? איך התרבות תתמוך את “המצפן”, האסטרטגיה שלנו ואיפה יבוא לידי ביטוי בתוכן ובשיח נטוורקינג ושיתופי פעולה?
  4. איך ניהול הקהילה בנוי? איך נדאג שידעו שהקהילה שלנו היא בניהול שיתופי – כמו כלכלה שיתופית – ואיפה זה יבוא לידי ביטוי בהכשרת הצוות והקהילה? מה הערכים שאנחנו מצפים מהצוות? איך נגרום להם להדריך ולהנחות את החברים, ליצור CTAP רלוונטי?
  5. קהילה היא מסגרת. ומסגרת צריכה כללים ברורים – של עשה ואל תעשה. זה גם בורר את מי הם חברי הקהילה הפוטנציאליים. מה הכללים שלנו כאן? איך נדאג שחברי הקהילה יכירו אותם? איך נראה שמתוך השיח והתקשורת של חברי הקהילה יש התאמה של המסגרת? שהקהילה מתפתחת ולומדת בזכות השיתוף והאחריות על המרחב המשותף?
  6. איזה פלטפורמות, כלים וערוצי תקשורת יש לקהילה? מי מגדיר אותם? מי מנהל את הערוצים? מה הפלטפורמה המרכזית? האם יש לנו יכולת להסתגל ולראות את התפתחויות שנוצרות בתוך חברי הקהילה ובהתאם לבחור שינוי כלים?
  7. קהילות מותג צריכות ליצור צמיחה בפעילות העסקית. ולכן, נדרש להחליט אילו מדדים עסקיים הקהילה מודדת (אפשר להיעזר במילון המושגים של קהילות המותג במרכז הידע)? מה הKPI, ROI, CNPS שאנחנו רוצים להשיג?

בונוס: כיצד לשפר את המעורבות בקהילה?

  • הערך את המאמצים החברתיים והקהילתיים של הארגון באמצעות ניתוח פערים.
  • הבן את המומחיות והערכות המיומנויות הנדרשות לפיתוח קהילתי מוצלח.
  • פתח מפת דרכים לקידום מאמצי הקהילה.
  • חנך ונהל ציפיות של מנהלים, תומכים ועמיתים.
  • צור הכשרה לצוות שעובד על המודל וניהול קהילת המותג.

אבחון

פיצוח אסטרטגיה לבניית קהילת המותג, בהתאם למודל העסקי, קהל היעד, שיטות, מודלים קהילתיים ומחקרים.

תכנון

בניית תכנית עבודה, גאנט פרויקט ותכנית תוכן, וביצוע עדכון והבניה של הכלים והנכסים הפייזים והדיגיטליים.

יישום

השקת קהילת המותג, ליווי הצוות המוביל, מדידת נתונים ובניית קמפיינים קהילתיים.

בקרה וצמיחה

וידוא שקהילת המותג עומדת ביעדים, ממשיכים ליצור תוכן, לגייס עוד אנשים, ליצור עוד חיבורים ושת”פים כדי לשמר הישגים ולצמוח.

קהילות 360°

שיטה ליצור קהילות מותג, שפיתח אליאב סר.
שיווק מבוסס ליבת קהילות שמובילים לצמיחה ומייצרים ערך.
השיטה מבוססת על אסטרטגיות שיווק שהביאו לאובמה את הניצחון לנשיאות ארה”ב, ועל מה שעובד אצל אפל, אדידס, ספוטייפי ועוד 1500+ מותגים בעולם ונוסתה במסגרת מפלגה שבפחות משנה הפכה להיות אחת מהמפלגות הגדולות בישראל.
קודם אנחנו בונים קהיל, nu,d ותתי קהילות, אחרי זה אנחנו בונים מערכות יחסים, שבאמצעותן ממירים ללקוחות משלמים נאמנים שהופכים להיות שגרירים שמביאים עוד 5 לקוחות, ומשפרים את השירות או המוצר שלכם.
ונקנח ב”תבלין סודי” שיעזור לעשות את העולם טוב יותר כדי שהדרך תהיה דרך ערך ושעוד לקוחות יכנסו בדלת. 

מודל קהילות 360°

מעורבות

התהליך בו חברים מתקשרים עם הקהילה. התנהגויות המהוות מעורבות כוללות: שאלת / מענה לשאלות, שיתוף משאבים, השתתפות בשיחות / אירועים, קבלת פנים לחברים חדשים, בין פעולות ציבוריות רבות אחרות.
כדאי לקרוא גם על מודל מעורבות בקהילה וגם על עקומת מעורבות בקהילה כדי להשלים את התמונה.

משחוק

הפיכת מטלה כלשהי למשחק (בלימודים, בעבודה וכדומה), מִשְׂחוּק.
משחקיות היא המיומנות להבין אילו מוטיבציות מבוססות-משחק עשויות להניע את החברים וכיצד להשתמש במניעים אלה כדי לעזור לחברים להפיק ערך מהקהילה שהם אולי לא מכירים בהתחלה. פעמים רבות מאמצי משחקים מופיעים בצורה של נקודות, תגים או ‘משחקים’ המעודדים תחרות עדינה סביב מעורבות. לדוגמה, מי מהחברים כאן רוצה להיות מאושר?

העידן החדש

בתקופה בה אנחנו חיים, יש 3 דברים עיקריים שכדאי להכיר:
1. עומס מידע: אנחנו שקועים בתבנית הולכת ומתגברת של מולטיטאסקינג, קליטת כמויות
עצומות של מידע שקופצות עלינו מכל פינה, גירויים רבים וסיפוקם המיידי. אנחנו מרגילים את המוח שלנו לדפוסים שמתאפיינים במיידיות ושטחיות. המוח הופך לרדוד ובינוני.

2. חיבוריות וקישוריות: מרד האביב הערבי פרץ מתוך הכוחות של עידן האינטרנט והחיבוריות. הערבים, נחשפו למצב שהם נמצאים לעומת העולם, והחליטו להתארגן ולשנות את מצבם הגלובלי.

3. אדם מחפש שייכות: הפער שנוצר בין החיים הוורודים והמוצלחים שרוב האנשים בוחרים להציג בדיגיטל וברשתות החברתיות, ובין החיים האפורים למדי במציאות היומיומית של רובנו, מצליח לעורר בנו תחושת בדידות.

בונוס: לכו לקרוא אל קהילות המותג, גם זה מאוד חזק ומהדהד בעידן החדש.

מניע פנימי

הצורך הרגשי של אנשים שעליו מטרות, התרבות, השיח ומנהל הקהילה צריך לענות כדי לדאוג למעורבות של חברי הקהילה. לדוגמה – שייכות, ביטחון, להרגיש מוערך וכו’.

מניע חיצוני

המניעים החיצוניים מעודדים אדם לעשות משהו במטרה להשיג פרס או תוצאה חיובית. (לדוגמא: גיפטכארד של 500 שקל לנייק).

חבר קהילה מפקח או מנחה

מחבר קהילה שמנחה פורום אינטרנטי או דיון מקוון בקהילה. לפעמים מנהלהקהילה עצמה ממלא תפקיד זה. לעיתים קרובות מנהלי קהילות / רשתות קהילתיות פועלים בסיוע מנחים מתנדבים. מנחים אלה יכולים להיחשב כשגרירים.

חבר קהילה צופה

חבר קהילה שנמצא בתוך הקהילה ומקבל ממנה ערך אבל לא לוקח בה חלק פעיל. מרבית חברי הקהילה הם מסוג זה. להרחבה אפשר לקרוא על חוק 90-9-1 וחוק 55-25-20 (הרלוונטי ומעודכן יותר לקהילות מותג מצליחות).

חבר קהילה יוצר

מייצר מעורבות. זה מושג שמסמל את החברים בקהילה שהתחילו דיון, צ’אט או פוסט בבלוג או השתתפו בפעילויות מנהיגות קהילתית, כולל הנחיית תוכן, קבלת פנים לחברים או ייזום פעילויות.

חבר קהילה תורם

זה מושג שמסמל את החברים בקהילה שהגיבו לבלוג, תגובה בדיון, מסמך או פריט אחר אך אינם מתחילים בדיונים או יוזמים פעילות. הם עשויים גם לעקוב, לדרג, לשתף או לתייג תוכן, לעדכן את הסטטוס שלהם או להשתתף באירועים.

פלטפורמה קהילתית

הכלי או הרשת העיקרית המארחת את הרשת הקהילתית שלך. דוגמאות כוללות:פייסבוק, מובילייז, וורדפרס (כמו קהילוג), סלאק, וואטסאפ. בדרך כלל כדאי שיהיה פלטפורמה מרכזית ותמיכה דרך ערוצי תקשורת נוספים כמו וואטסאפ, טלגרם, פייסבוק וכו’.

תכנית עבודה לקהילה

אפשר לדמות את זה לבניית תכנית עסקית לפרויקט או עסק חדש.

מסמך שמתאר את המהות, מטרה, שיטות, כלים, נכסים, חברי הקהילה (קהל היעד) הפוטנצאלי, שיכולה לכלול ניהול תקציב, ניהול צוות, ניהול ספקים, ניהול קבלנים, יעדים, מדידה עסקית, שיתופי פעולה, חיבורים וכו’.

חברי קהילה

בעולם של השיווק הם מכונים חברי קהל היעד.
חברי הקהילה הוא הקהל שאליו אתם מכוונים, קהל שמחפש שירותים ומוצרים כמו אלו שאתם מציעים וקהל שבפניו גם תפרסמו. ואלו גם חברי הקהילה שלכם, בפאנל השיווקי חלקם הם קהל יעד פוטנציאלי או חבר קהילה פוטנציאלי, וחלקם נמצאים בעקומה הקהילתית.

קהל היעד

בעולם של קהילות הם מכונים חברי קהילה.
קהל היעד הוא הקהל שאליו אתם מכוונים, קהל שמחפש שירותים ומוצרים כמו אלו שאתם מציעים וקהל שבפניו גם תפרסמו. ואלו גם חברי הקהילה שלכם, בפאנל השיווקי חלקם הם קהל יעד פוטנציאלי או חבר קהילה פוטנציאלי, וחלקם נמצאים בעקומה הקהילתית.

קידום אורגני SEO

איך מבצעים אופטימזציה של תוכן בקהילה למנועי החיפוש? בחירת נכסים וערוצי תקשורת שבה התוכן של הקהילה כדי למנף אותה במנועי החיפוש.
או
מתודולוגיה המשמשת לשיפור ביצועי האתר בתוצאות חיפוש אורגניות. בבסיסה, המשמעות היא לעזור למנועי חיפוש להבין טוב יותר את תוכן האתר ולספק למשתמשים חוויה טובה יותר.
או 
אדם שמקצועו קידום אורגני.

ROI

כלי מדידה שבה בודקים כל פעילות חשובה בתהליך האבחון והבקרה ומעקב מה ההחזר מול ההשקעה של הקהילה.
בקהילה בתחילת הדרך קשה למדוד איך הפעולות שלנו מחזירים את ההשקעה, אך חשוב שזה יהיה עיקרון מנחה להסתכל עליו ולוודא שיש לנו דרך לניתוח דאטה, קבלת החלטות דרך אוטומציות ופאנלים שהם מדידים.

כדוגמה פשוטה, אם עסק מוציא 2,000 דולר על קמפיין פרסומי דיגיטלי שמייצר 10,000 דולר, ההחזר על ההשקעה של העסק הוא 500% או 5: 1. חמישה דולרים שהרוויחו עבור כל דולר אחד שהוצא.

מדרגתיות

מדרגתיות היא היכולת של מערכת, רשת, ארגון או תהליך להתמודד עם כמות הולכת וגדלה של עבודה, או פוטנציאל להגדלה על מנת להתאים לצמיחה זו. לדעת לייצר הינדוס לאחור ובקרה לאורך כל התהליך כדי לדעת איך לחלק את המשאבים בצורה נכונה שתצמיח את הקהילת מותג.

מפת דרכים לקהילה

מפה שעונה על השאלה: לאן אנחנו רוצים שקהילת המותג תגיע ואיך אנחנו יכולים להגיע לשם?

מפת דרכים היא התוכנית  לפעולות וטקטיקות שיאפשרו לקהילה להגשים את יעדיה האסטרטגיים.

פיתוח מפות דרכים דורש יכולת לקשר בין יעדים אסטרטגיים לטקטיקות שישיגו אותם בהצלחה, בגבולות המשאבים הקיימים שהוגדרו בתהליך האבחון הראשוני.

אוגדן ניהול הקהילה

מסמך חי המתאר ומפרט את המדיניות והנהלים של קהילת המותג. מפה שתעזור לכלל הצוותים בתוך קהילת המותג להגיע ליעדים שלה.

חבר קהילה שגריר

חבר קהילה שהוא הסופר על, מעורב ביותר, בדרך כלל יש מעט מאוד כאלו על גבול ה1%.
הם תורמים באופן קבוע לפעילויות בקהילה ובדרך כלל הופכים לפנים מוכרות בפלטפורמה. מנהלי קהילות אמורים לזהות אותם, ונכון למנף לרוב את משתמשי העל לתמיכה בלתי פורמלית, ולחבר אותם למעורבות בתוכניות רשמיות למנהיגות וגיוס חברים.

חבר קהילה מייצג

סוג של סנגור קהילתי. יש לו היכולת לייצג את צרכי הקהילה ולתת לה תמיכה או המלצה במגוון מצבים.

חבר קהילה מסנגר

ייצוג הצרכים המובעים על ידי הקהילה או חברים בודדים בפני בעלי עניין אחרים כדי להבטיח כי צרכיהם נשמעים ומטופלים.

חבר קהילה מתגנב

חברים שיש להם פרופיל בקהילה אך אינם פעילים מלבד צריכת תוכן פאסיבית, ללא תגובות או מעורבות כלל.

חבר קהילה לא פעיל

חברים שיש להם פרופיל בקהילה אך אינם פעילים, אפשר לסמן את כל מי שלא נכנס לשום ערוץ או תוכן בחודש האחרון הוא חבר קהילה לא פעיל.

חבר קהילה פעיל

מחבר קהילה שיש לו פרופיל מעורבות גבוהה בעקומה הקהילתית. חבר קהילה שמשתף פעולה בקהילה (כלומר יוצר ערך – זה יכול להיות חומרי הדרכה, קוד / אפליקציות, אירועים, תמיכה, גיוס, חומרי שיווק וכו’) וכן יוצר תוכן באופן עצמאי.

קליטת חבר קהילה חדש

בניית קשרים, יצירת תוכן ותהליך זרימה (פלואו) שיעזרו לחברים להרגיש בנוח, מחוברים, מבינים את המהות, המטרה, הכללים ומתחילים ליצור מעורבות באינטראקציות הראשונות שלהם בקהילה.

שיווק ממוקד חוויה

מכונה גם 4ES, תפיסה שמבוססת שיווק של המותג דיסני שמבוססת על 4P המסורתי של השיווק, ומרחיבה אותו בעידן החדש לשיווק מבוסס חווייה.

שיווק מבוסס חוייה
שיווק מבוסס חוייה

חווית משתמש UX

חוויית משתמש. תהליך עיצוב דפי אינטרנט, יישומי תוכנה או תהליכים ההופכים את המשימות וההתנהגויות לקלות, מהנות ואינטואיטיביות עבור חברי הקהילה.

CRM

ניהול קשרי לקוחות CRM. הגישה לניהול האינטראקציה של הארגון עם לקוחות בהווה ובעתיד. חשוב שנכסים של הקהילה יהיה חיבור למערכת, כדי שיהיה ניתן לתקשר, למדוד ולהעביר לקוחות  רלוונטים להיות חלק מקהילת המותג.

תיוג וארגון תוכן

סוג של יצירת ספריה קהילתית. ארגון, סידור וארגון של אשתגים, נושאים או קטגוריות על מנת לסווג ולתאר תוכן, כדי להפוך אותו לחיפוש וגלוי יותר ולאפשר לחברי הקהילה שהערך יהיה נגיש וברור.

אפקט הפיגמליון של השקעה בקהילה

אנחנו חיים בשוק רווי מתחרים, כולם משתמשים באותו כלים, פחות או יותר לכולם אותם המחירים ופונקציות.אנשים בוחרים מתוך התייעצות עם חברים ובקבוצות.
השקעה בקהילה >> מימוש ההצלחה.

אפקט הפיגמליון של השקעה בקהילה בקהילה
אפקט הפיגמליון של השקעה בקהילה בקהילה

ניקוד נאמנות חבר קהילה

מכונה גם CNPS והוא משלים של מדד NPS שמותגים מודדים. מדד השוואתי כדי לעקוב אחר הצלחת קהילת המותג.

נאמנות חבר קהילה

איכות ההפניה של חבר קהילה

דרך קהילות מותג אנחנו נותנים לחברי הקהילה לחמם את הפוטנציאל של הלקוחות
עבורנו.

איכות ההפניה של חבר הקהילה
איכות ההפניה של חבר הקהילה

MCC שיווק באמצעות קהילות מעגלי

גישת השיווק והמכירות המתמקדת במשיכת חברי קהילה באמצעות תוכן ואינטראקציות רלוונטיים ומועילים. כל תוכן שאתה יוצר צריך להכיר באתגרים של חברי הקהילה שלך שלך ולספק פתרון. כשמסתכלים על התמונה הגדולה, תוכן זה מנחה את הצרכנים במסע להכיר אותך, לקבל ערך ולרכוש את המוצר או השירות של המותג.

פיתוח נרטיב

פיתוח ויצירת קרייאיטיב כתוב או דיגיטלי כדי ליצור סיפורים חזקים ופשוטים המסייעים לאנשים להבין ולהעמיד מידע בהקשר.

כלים ופלטפורמות

כלים ופלטפורמות כדי ליצור ערוצי תקשורת לקהילת המותג.

כלים ופלטפורמות
כלים ופלטפורמות

חלון ג’והרי של הקהילה

מנהלי הקהילה נמצאים בלחץ להצדיק את מה שהם עושים לעמיתים ובוסים שלא ממש רואים או מבינים אילו משימות מרכיבות את יומם.

מנהלי הקהילה מתמודדים עם האתגר של יצירת מרחב השראה לחברי הקהילה כדי לחבר אותם ולעלות מעורבות. כמעט כל מנהלי הקהילה נאבקים בדרכים לשמר או להגביר את המעורבות.

הפעילות הגלויה של הקהילה היא רק חלק קטן מאוד מהפעילות הכוללת של הקהילה. יש מספר עצום של דברים שקורים ברקע, בין שני אנשים, או מאחורי קיר, בדיוק כמו חלון ג’והרי.

בעוד לאורך זמן, פעילות רקע זו נעשית על ידי רבים בקהילה, וכדי לנסות ללמוד עליה יותר ולהשפיע עליה כדי להבין מה באמת צריך לעשות, יש כמה צעדים מומלצים:

  • הנעה אישית לפעולה – עידוד המשתתפים באופן פרטי לפרסם, להגיב ולהשתתף.
  • תכנון ותזמורת אירועים: הקפדה על אירועים המוצלחים על ידי קבלת מחויבות מהמשפיעים בקהילה שתביא יחד את כולם ותגרום לאירוע מוצלח.
  • פרסום תיעוד אירועים וסיכומים להרחבת ערך האירוע ולכלול חברים נוספים.
  • שליחת פעילויות ותוכן קהילתי לחברים שיש להם עניין ספציפי בנושא כדי להבטיח לחברים משהו בעל ערך להוסיף לראות אותו.
  • ניסוח תכנים, דיונים ורעיונות כך שיהיה קל לחברים לתרום או לשתף.
  • יצירה או פרסום מחדש של תכנים מכל הסוגים – טקסט, תמונות, שמע ווידאו.
  • בניית מערכות יחסים עם הצוות המוביל בקהילה כדי לשמור על ‘אוזן לקרקע’ למה שקורה באמת.
  • חסימה התערבות עם חברים הפועלים בצורה בלתי הולמת.
  • סינרגיה בתוך הארגון המממן כדי ליצור יותר מעורבות ו / או לצבור תמיכה.
  • איסוף ודיווח על פעילות ותוצאות – מומלץ ליצור סיכום שבועי/חודשי לדרגים השונים.
  • מעקב אחר דיונים ותכנים.
  • יצירת סיעור מוחות בנוגע לפעילות, תוכן ורעיונות ששומרים על התעניינות חברי הקהילה.
  • עבודה עם עמיתים לבניית תכנות שחשובה להם ולחברי הקהילה.

בטוח שיש עוד לא מעט פעילויות, ואתם מוזמנים להוסיף אותם על הקיר החברתי/בקהילות בתפריט הקהילה.

חשוב לזכור רק שסביר להניח שאנחנו רואים אחוז קטן מאוד של מה שקורה בפועל בתוך הקהילה.

דינמיקה זו היא קריטית שחושבים על משאבים והשקעות הדרושים לניהול קהילה. תפקיד מנהל הקהילה הוא גם וגם וגם וקהילת מותג מצליחה מתגמלת ועוזרת לו להצליח דרך הקצאת משאבים ותנאים אופטימליים לתפקידו. במיוחד בהתחלה.

ברגע שקהילה כבר בוגרת יותר, הצוות המוביל מצליח לקחת חלק מהמשימות הללו, ואז מנהל הקהילה דואג לנהל את הפורום של הצוות המוביל ואת הסנכרון בין העובדים של המותג, פורום ההנהלה לבין חברי הקהילה עצמם במודל מנהיגותי מטריוציוני.

פלואו

התהליך שיש בתוך פאנל בקהילה. משלב הכניסה של חבר הקהילה ועד השלב שהוא הופך להיות מעורב זה נתפס כפלואו מורכב עם המון מסעות ומפות חום.

פאנל כניסה לקהילה (אונבורדינג)

מכונה גם כON-BORDING, מושג ששאול מהתהליך שעושים לפני שעולים למטוס.

אם הקהילה היא מטוס, מה התהליך הכי מהיר ונכון שכולל את כל מה שצריך כדי שחבר הקהילה ייקלט כמו שצריך? על זה עונה הפאנל כניסה לקהילה.

תהליך חיבור חבר חדש למהיר במרחב הקהילתי. חברי הקהילה, עובדים חדשים בהנהלת הקהילה ומנהלים בדרגים גבוהים דורשים יצירת תהליך (פלואו) כדי לעזור להם למקסם את הערך והפונקציונליות של הקהילה.

נכס מותג

נכס מותג משמש לזיהוי החברה שלך. לרוב, מדובר בתמונות, לוגו או מילים שקושרים ישירות לעסק שלך. לדוגמא, “swoosh” של נייקי ותווית התווית “Just do it” הם שני נכסי המותג של Nike. חשוב לשמור על נכסי המותג שלך מסודרים וקלים לגישה – אתה אף פעם לא יודע מתי ההפסקה הגדולה הזו תגיע ותצטרך לשלוח תמונה ברזולוציה גבוהה של הלוגו שלך.

API

חיבור בין אפליקציות/ מערכות.

המרכיב הטכני הקריטי לבניית חברות על גבי CRM למטרות כלליות כולל שימוש חכם בממשקי תכנות יישומים, או ממשקי API.

ממשקי API הם הממשקים המאפשרים לזרום נתונים ממערכת תוכנה ולהשתמש או לנתח אותם על ידי מערכת אחרת. ממשקי API מאפשרים לך לגשת בקלות לנתוני מערכת תוכנה המשויכים לחשבונך. הכוח של ממשקי ה- API הוא שאתה יכול לצייר נתונים ממספר מערכות בו זמנית, ואז להרכיב את הנתונים האלה כדי לקבל תמונה מלאה יותר על המתרחש בקהילת המותג שלך.

לדוגמה, אתה יכול להשתמש בממשקי ה- API של ה- CRM שלך וספק שירותי הדוא”ל שלך כדי למשוך את כתובות הדוא”ל של החברי קהילה שלך. בעזרת שני מערכי הנתונים הללו תוכלו לחשב כמה חפיפה יש בין החברות שלכם למנויים לניוזלטר שלכם.

בעזרת מפתח או ספק, אתה יכול להשתמש בממשקי API כדי להפגיש באופן אוטומטי נתונים ממערכות שונות, להריץ חישובים המפיקים מדדים החשובים וליצור לוחות מחוונים המציגים נתונים חוצי פונקציות באופן שיוכל ליידע את קבלת ההחלטות שלך.

על מנת שתוכל להשתמש בנתונים בדרך זו, עליך לוודא כי הכלים שאתה מורשה הם בעלי ממשק API פתוח המאפשר למפתחים חיצוניים (או אתה) לקבל גישה לנתונים באמצעות כלי תוכנה ולא הורדות ידניות.

שווי מותג

מונח זה פשוט פירושו ערך. איזה ערך מחזיק המותג שלך? ככל שאסוציאציות חיוביות יותר למותג שלך, כך ההון העצמי שלו גבוה יותר. זה כמובן קשה לכימות, אך קל יחסית להסביר באמצעות דוגמאות. למשל, המותג של ספרייט הוא בעל ערך רב יותר מזה של Tab, אם כי שניהם חברות בת של קוקה קולה.

מיצוב מותג

מיצוב מותג, כמו רבים ממונחים אלה, מכיל את ההגדרה ממש במונח. ככה חברה בוחרת למצב את עצמה בתוך ענף נתון כדי לעזור לה להתמקם עם המתחרים. מיצוב מותג טוב מורכב משלושה חלקים בסיסיים:

קהל יעד: למי מיועד המותג? (אמהות, בני נוער, טיפוסי יצירה וכו ‘)
יתרון: איך החברה תשפר את חיי הקהל? מה יש בזה בשבילם? (שקט נפשי, חסוך כסף, נראה / מרגיש טוב יותר וכו ‘)
מבדיל: מדוע לבחור במותג זה על פני אחרים בענף? (ללא חוזים, טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב מעולה וכו ).

לדוגמה, ג’נרל מוטורס מיצבה את קדילאק כמותג יוקרה ואילו שברולט היא מותג יומיומי. קהל היעד של קדילאק הוא נהגים עם הכנסה גבוהה יותר של משק בית – אנשים שמחפשים רכב איכותי ביותר עם כל הפעמונים והשריקות. לעומת זאת, שברולט מכוונת לנהג מהמעמד הבינוני יותר, ומסמלת את מהימנותם וחוסנם כנקודות מכירה.

יש מספר בלתי מוגבל של דרכים בהן  ניתן למצב את המותג בעידן רב תחרותיות, אך חשוב לבחור מה היתרונות החזקים והייחוד של העסק  ולהתמקד בהם.

מיתוג

מיתוג הוא הפעולה שמבצעים כדי להפריד בין העסק לבין כולם. ניתן  לעשות זאת על ידי שימוש ברמזים חזותיים ו / או שמעיים על מוצרים, שירותים ומקומות אחרים בהם אנשים מתקשרים עם המותג (אריזה, אתר, פריסות חנויות, פרסומות, פריטי הדפסה וכו’).

לדוגמא, פחית סודה מקבלת משמעות שונה בהרבה כאשר יש עליה מיתוג קוקה קולה בניגוד למיתוג הסופר מתחת לבית.

פעילות קהילתית חברתית (ESN)

מכונה גם : ESN (enterprise social network). השיח החברתי שיש בנכסים החיצוניים. למשל, לייב שבועי עם חברי הקהילה. המתמקד בנושאים ושאלות של ESN (רשת חברתית ארגונית / קהילה פנימית). בדרך כלל עם הנעה לפעולה: הצטרפו כל יום חמישי מהשעה 15:00 אחר הצהריים!

חבר קהילה מוסמך

שגריר קהילתי. מתייחס לחבר שמשתתף בתוכניות הכשרה רשמיות בתוך קהילה. לעיתים קרובות תוכנות אלה נקראות “תוכניות תמיכה”. שגרירים אחראים על מתן ערך לרשתות שלהם בצורה של מנהיגות מחשבתית, הנחיית תכניות ו / או תכנים. שגרירים מתמקדים לעיתים קרובות בנושא, בתעשייה או באזור חבר ספציפי כדי להגדיל את הקהילת מותג.

חוק 90-9-1

תיאוריה זו קובעת שבכל קבוצה של 100 חברי קהילה יש: חבר אחד שהוא מתקשר סופר פעיל, המעסיק את כל האחרים בקבוצה באופן פעיל, 9 פעילים במקצת, מעורבים מדי פעם את שאר הקבוצה ו -90 שהם צורכי תוכן והם עוקבים אחר ה -10.

כדאי ללמוד על עקומת הקהילה, כי לפי מחקרים החוק לא תמיד תקף ויש דרכים לייצר מעורבות טובה יותר. דרך קהילות מותג אפשר להצמיח את הפעילות בין 19%-30% לפי מחקרים, אם עושים את זה נכון.

חוק 55–25–20

בכל קהילה שיש בה 100 חברי קהילה יש 20 מסוג חבר קהילה שגריר, 25 מסוג חבר קהילה יוצר ו55 שהם מסוג חבר קהילה צופה.

תחום ניהול הקהילה השתנה בצורה מדהימה בשנים האחרונות- בעוד קהילות קיימות מאז ומתמיד וכנראה גם לנצח, הדרך בה אנו מסתכלים עליהן אסטרטגית עברה שינוי קיצוני ומטיב עם מותגים.

מחקרים מהשנים האחרונות עשו בדיקה מעמיקה יותר של האסטרטגיות, הפעולות והטקטיקות המפרידות בין קהילות מצליחות מאחרות – ולוקחות בחשבון את הזמן, משאבים ומאמץ אנושי לגרום לקהילות להצליח.

חוק 55-25-20 הוא אחד סיכום של המחקרים הללו והוא מדבר על חלוקת חברי הקהילה והמעורבות שלהם.

קהילות הן אורגניזמים מורכבים, ובאמת, אף אחד “לא” יגדיר אחוזי מעורבות לכל קהילה. אך באופן עקבי בשנים האחרונות, מחקרים מצאו שרמות המעורבות בקהילות גבוהות באופן עקבי מההנחה של חוק 90-9-1.

זה לא אומר שאין קהילות גדולות וחיצוניות (בדרך כלל) שאינן 90–9–1. ובין אם סופרים חברים לא פעילים אך רשומים, זה תלוי בהגדרת ההרשאות לקהילה ומשתנים רבים משפיעים על המעורבות בקהילה. אך כשמנרמלים לחברים שנכנסים לקהילה במהלך חודש נתון – סביר יותר שבעידן של היום נגלה שמיעוט גדול מפרסם, מגיב, יוצר, אוהב, משתף ומשתף פעולה.

חברים לא יושבים, צופים ומקשיבים. הם לוקחים חלק, משתתפים, יוזמים ומבקשים עזרה, במיוחד אם יש מודל של חיבור ניצחונות, WIN-WIN בין המותג לקהילה וWIN לעולם שלנו, כדי שהמשימה והמטרה תהיה גם יותר גדולה ומשמעותית לאנשים. זה ממגנט יותר.

איך מגדילים מעורבות? הינה הדברים הפרקטיים שמייצרים מעורבות גבוהה יותר בעידן החדש:

  • מעורבות הצוות הבכיר כולל המנכ”ל בתוך הקהילה, בפעילות שלה והשתתפות פעילה בה. קריטי להצלחה.
  • יצירת צוות מוביל שמחובר לתת נושאים/תחומים/אזורים של חברי הקהילה ושיש לו אחריות על כל תחום מסוים.
  • למידת עמיתים מקהילות. יש לך הרבה יותר במשותף עם קהילות אחרות. כל קהילה שונה – אך הנתונים מראים כי קהילות עם מקרי שימוש שונים מתמודדות עם אתגרים דומים, ומשתמשות באותן אסטרטגיות, פעולות וטקטיקות של ניהול קהילה כדי להשיג הצלחה. אז למד מהם וכך תחסוך זמן, תמנע מטעויות וכו’.
  • הקצאת משאבים ומנהל קהילה בתפקיד עוזר מאוד להצמיח את הקהילה.

ערוץ אחורי

שיחה מקוונת בזמן אמת המתקיימת במהלך פעילות ראשונית או לייב. דוגמה: צ’אט בפייסבוק בזמן השתתפות בוובינר בזום.

שאל אותי הכל (AMA)

AMA מייצג את Ask Me Anything. מדובר בתוכניות למעורבות קהילתית שמנהלי קהילות מפעילים לעתים קרובות בכדי להקל על חילופי שאלות ותשובות בין חברים לבין מומחים בנושא נושאים (SME) שהפופולרי על ידי Reddit. הזדמנויות ל- AMA נפוצות בבניין הקהילה ובמרחב הרשת החברתית וניתן להגדירן בפורמטים או וריאציות רבות ושונות. הם דרך נהדרת לספק שקיפות, נגישות ושיתוף ידע.

עלות ממוצעת להמרה (המכונה גם עלות לרכישה או מחיר לרכישה) CPA

סכום הכסף הממוצע שהוצא כדי לייצר כל המרה. זה מחושב על ידי חלוקת עלות הפרסום הכוללת בפרק זמן במספר ההמרות הכולל באותו פרק זמן.

שיעור ההמרה

שיעור ההמרה הוא מספר הפעמים שחברי קהילה השלימו את הפעולה הרצויה שלך חלקי מספר הקליקים על CTA שלך.

מחיר ממוצע לקליק (CPC)

המחיר הממוצע שמשלם מפרסם כאשר משתמש לוחץ על המודעה שלו.

CTAP

הנעה לפעולה אישית
ביטוי המשמש להנחיית פעולה מסוימת או תגובה כשמייצרים תקשורת ישירה מול חבר קהילה. רצוי שבכל שיחה אישית יהיה 80% ערך, ו20% להשאיר לחבר הקהילה עם הנעה לפעולה ברורה.

CTA

הנעה לפעולה.
ביטוי המשמש להנחיית פעולה מסוימת או תגובה מיידית כגון “למידע נוסף” או “הירשם היום”. רצוי שבכל תוכן קהילתי יהיה 80% ערך, ו20% להשאיר לחברי הקהילה עם הנעה לפעולה ברורה.

קליקים

מספר הפעמים שחבר קהילה לחץ על הנעה לפעולה.

המרה

פעולה מוגדרת בעלת חשיבות (למשל,הרשמה לקהילה או הגעה לאירוע) שנחשבת בעלת ערך עסקי. המרות משמשות למדידת יעילות והחזר השקעה של קמפיינים ואסטרטגיות שיווק לקהילת המותג.

CVR

מכונה גם שיעור המרה .
דידה של התדירות שבה קליק הופך להמרה המחושבת על ידי חלוקת מספר ההמרות במספר הקליקים על תוכן שיווקי או הרשמה לקהילה.

CTR

מכונה גם שיעור קליקים .
מספר הקליקים שהתקבלו חלקי מספר ההופעות שהתקבלו באחוזים. ניתן לחשוב על כך גם הסבירות הממוצעת שחבר קהילה ילחץ על המודעה שלך או על הרישום לאחר שראה אותה. זה יכול להיות מועיל בקביעת איכות הרישום או התוכן.

תוכן שיווקי

או שיווק באמצעות תוכן.
ענף שיווקי המתמקד ביצירת תוכן כדי ללכוד את תשומת ליבם של חברי קהילה פוטנציאליים. במרחב השיווק הדיגיטלי, שיווק באמצעות תוכן יכול לכלול מאמרים בבלוגים, קמפיינים באימייל, פוסטים, סרטונים ברשתות חברתיות, ועוד.

בוט

תוכנת מחשב המשמשת לדמות צ’אט או שיחה באמצעות טקסט או קול. Chatbots משמשים לעתים קרובות כדי לעזור לחברי הקהילה למצוא מידע המבוקש לעתים קרובות ולשפר את חוויית המשתמש על ידי מתן קישוריות ותמיכה 24/7. ניתן להשתמש בצ’טבוטים במגוון פלטפורמות, כולל SMS, רשת צ’אט, מכשירי בית חכם ועוד.

אנחנו לפעמים נכנה אותו חבר דיגיטלי.

קמפיין

אוסף של קבוצות מודעות או פעולות בתוך פאנל שיווקי או מערכי מודעות שבמרכזם מטרה משותפת.

LTV

כמות ההכנסות הממוצעת שלקוח אחד יביא לעסק לאורך חייו. ניתן להגדיר את החיים כזמן הממוצע בו מישהו נשאר לקוח.

ליד

תהליך יצירת ולכידת עניין צרכני במוצר, שירות או עסק. זה נמדד בדרך כלל על ידי ספירת המרות, איסוף פרטי קשר או הרשמות.

דף נחיתה

דף האינטרנט בו חבר קהילה  נתקל לראשונה בביקורו באתר או דרך תוכן שיווקי.

מילת מפתח

מילה או ביטוי המשמשים להתאמת תוכן  לחקירת חברי הקהילה. בפרסום חיפוש בתשלום, מילה או ביטוי זה משמשים להתאמת שאילתת חיפוש למודעה. לצורך אופטימיזציה למנועי חיפוש, מילה או ביטוי זה משמשים ליצירת תוכן שיהיה רלוונטי לחברי הקהילה.

KPI

כל מדד חשוב המשמש למדידת הצלחה בהתייחס למטרה שיווקית או עסקית.

דאטה לא מזוהה

נתונים מאוד בסיסיים שלא ניתן לייצא ולא ניתן לקבל כדי לקבל החלטות, לדוגמה רשימת החברים בקבוצה בפייסבוק או בוואטסאפ.

דאטה מזוהה

נתונים של חברי הקהילה ידועים שניתן להשתמש בהם ולהפוך אותם ללידים, לניתוח נתונים שיעזרו לקבל החלטות. אפשרי בנכסים של קהילת המותג בנכסים עצמאים כמו האתר.

UI

ממשק משתמש. הצינור בתצוגה המאפשר לאדם לקיים אינטראקציה עם מחשב ביתר קלות.

מפות חום

כלי להדמיית נתונים המשמש לעתים קרובות בשיווקכדי להראות כיצד המשתמשים התקשרו עם הנכסים שיש בהם דאטה מזוהה של קהילת המותג..

גוגל אנליטיקס

כלי חינמי שאוסף נתונים ומארגן את הנתונים לדוחות המשמשים כדי להראות כיצד משתמשים מתקשרים עם אתרים.

G4A הדור הבא של גוגל אנליטיקס המשלב למידה חישובית לתובנות המשתמשים. ניתן להשתמש בו גם במאפייני אינטרנט וגם באפליקציות וכעת הוא גרסת ברירת המחדל של Google Analytics.

שיווק בדיגיטל

יצירת תוכן אורגני או בתשלום בכל פלטפורמה דיגיטלית. זה יכול לכלול פלטפורמות חברתיות כמו אינסטגרם, לינקאדין ופייסבוק וכן במנועי חיפוש כמו גוגל.. סוגים נפוצים של שיווק דיגיטלי כוללים שיווק בדוא”ל, SEO, SEM, פרסום דיגיטלי, שיווק במדיה חברתית ושיווק תוכן ועוד.

מסע לקוח

מסע חבר קהילה משלם.
השלבים שעובר חבר קהילה תוך כדי אינטראקציה עם העסק שלך. יש המון שיטות שמתארות כיצד נראה מסע הלקוח, כגון משפך השיווק של AIDA או לולאת הנאמנות של מקינזי.

CAC

העלות הכוללת שנדרשת לרכישת חבר קהילה משלם, הכוללת לעיתים קרובות הוצאות שיווק ושכר עובדים.

שיעור יציאה

אחוז המעורבות שבהן חבר קהילה פוטנציאלי ביקר בעמוד אחד בלבד או שלא השלים אירועים מוגדרים מראש לפני שעזב.

לוקאלייק

או קהל דומה: סוג קהל של מודעות פייסבוק המורכב מקבוצת משתמשים המוגדרת על ידי הדמיון שלהם לקבוצת משתמשים אחרת. על מנת ליצור קהל דומה, תחילה צריך להיות קהל מותאם אישית שישמש כבסיס או לטעון דאטה מזוהה.

מהירות עמוד

מדד מ -1 עד 100 המודד כמה מהר נטען דף אתר. לדברי גוגל, מהירות הדף מהווה גורם דירוג מכיוון שיש לו השפעה ישירה על חוויית המשתמש.

PPC

תשלום לקליק ומקצוע שמתעסק בקידום ממומן ברשתות החברתיות, סוג של פרסום דיגיטלי שבו מפרסמים משלמים בכל פעם שמשתמש לוחץ על אחת מהפרסומות שלהם.

RTB

פרסום פרוגרמטי: שיטת הצעת מחיר אוטומטית המשמשת לרכישת מלאי מודעות לתצוגה עבור קהל ספציפי. מכונה לעתים קרובות הצעות מחיר בזמן אמת (RTB).

קוד מעקב

פיסת קוד העוקבת אחר האופן שבו משתמש מתקשר איתו. הקוד נשמר בכל עמוד באתר ושולח נתונים לכלי ניתוח שישמש את העסקים למטרות שיווק ולמטרות עסקיות אחרות.

רספונסיביות

סגנון של עיצוב אתרים המבטיח כי האתר מופיע כראוי במכשירים בגדלי מסך שונים

רי מרקטינג

הצגת פרסום לקהל שכבר התקשר עם עסק בדרך כלשהי. למשל, הצגת מודעה לאנשים שביקרו באתר של עסק, אך טרם רכשו דבר.

שיווק במנועי חיפוש

הפעולה של קידום או מכירה של מוצרים או שירותים באמצעות מנועי חיפוש. זה יכלול אופטימיזציה למנועי חיפוש וכל פרסום דיגיטלי באמצעות מנועי חיפוש, כגון מודעות חיפוש בגוגל ופרסום של מיקרוסופט. זה לא כולל סוגים אחרים של שיווק דיגיטלי כגון ניהול מדיה חברתית או פרסום ברשתות חברתיות.

SMM

שיווק ברשתות החברתיות. מתמקד בעסקי שיווק בפלטפורמות מדיה חברתית תוך שימוש בטקטיקות בתשלום ולא בתשלום. אורגני או ממומן.

SMO

ענף של שיווק דיגיטלי המתמקד באסטרטגיות וטכניקות המשמשות לשיווק אפקטיבי של עסק בפלטפורמות מדיה חברתית. אופטימיזציה למדיה חברתית יכולה לכלול שיפור פרטי פרופיל, תכנון ופרסום תוכן אורגני, מעורבות ועוד.

פיקסל

קובץ תמונה בלתי נראה המוצב באתר המשמש להעברת מידע, כמו קובץ cookie, לשרת. ניתן להשתמש בפיקסלים לקביעת נקודות מגע עם מותג בפלטפורמות שונות.

אלגוריתם

נוסחה או קבוצת חוקים שמשתמשים בהם מנועי חיפוש או רשתות חברתיות כדי להגדיר באילו דרכים, אתרים, תכנים להציג למשתמש. אלגוריתם המתעדכן באופן שוטף, ורובו לא ידוע כמו הנוסחה של קוקה קולה.

האם אהבת את מאמר זה?
פחות אהבתי

המשך קריאה

קודם: מבוא לקהילות המותג
הבא: למה לבנות קהילות מותג?
תוכן זה מוגבל לחברי הקהילה בלבד. ניתן להתחבר או להירשם למטה.
כניסת חברים או הצטרפות מהירה

Responses

במה נוכל לעזור?
ניתן ללחוץ גם בתפריט למעלה על למרכז הידע שמתעדכן ולהירשם כדי להיעזר בקהילה.