כיצד לעלות מעורבות של חברי קהילת מותג באירועים וירטואליים והיברידיים

עודכן לאחרונה: 12 במרץ 2021
מספר גרסה:
סרגל ניווט:
זמן קריאה: 4 דק'

הקדמה

במאמר זה אני מבקש לחלוק אתכם כיצד ניתן להחזיר את הקסם של התכנסות אישית לאירועים היברידיים ווירטואליים בקהילות המותג שלכם.

הנוסחה לאופן שבו אנו מתכנסים – מכנסים גדולים וכלה באירועים קהילתיים קטנים – הפכה לטובה. אך האם אירועים כפי שאנו מכירים אותם באמת באמת … עבדו? האם המשתתפים היו מרוצים, הקהילות השתנו? אולי לא.

על פי סקר שערך EventMB, כ- 40% ממנהלי קהילות או אירועים לא הצליחו לארח אירוע וירטואלי מוצלח. מעלה כי המתכננים ה”חסומים “הגדולים ביותר עומדים בפני רמות נמוכות של מעורבות משתתפים

מעורבות נמוכה במסגרת הווירטואלית היא תוצאה של מספר גורמים הכוללים, אך לא רק, מחסור בתכונות מעורבות יעילות בפלטפורמות הווירטואליות הקיימות.

מבחינת תכונות המעורבות, רוב פלטפורמות האירועים הווירטואליות אינן חושבות קדימה במיוחד, ונשענות בעיקר על כלים קיימים כמו סקרים. למרות שהם שימושיים, הכלים הללו לבדם אינם עונים על חווית כנס או אירוע פיזי.

אז נשאלת השאלה: מה יכולים מנהלי קהילות מותג לעשות בכדי לחרוג מהמגבלות הנוכחיות של פלטפורמות אירועים וירטואליים וכלים כדי לעלות מעורבות של חברי הקהילה שלהם, וליצור תחושת קהילתיות במסגרת וירטואלית או היברידית?

במאמץ לענות על שאלה זו, צריך יצירתיות. לדוגמה, היפוך הנחות יסוד ממעלה ראשונה או שניה. להשליך רעיונות מיושנים של אירועים – כפי שהכרנו פעם, או אפילו אירועים וירטואליים – כפי שאנו מכירים כעת – אותם ולדמיין מחדש את ההתכנסות הרצויה לנו. ואז למתוח את הגבולות ולחשוב בעזרת כלי יצירתיות איך לעשות את זה. שאלות שיכולים לעזור לכם:

  • איך לעבור את כלי הוועידה הווירטואליים לבניית קהילה?
  • כיצד לשחזר את הקסם של מפגשים אישיים ברשת?
  • אנשים מבינים כבר את היתרון במפגש דיגיטלי, אז איך ממקסמים את העניין?
  • כיצד לעודד מעורבות במרחב דיגיטלי ולהציע ערך אמיתי וייחודי לחברי הקהילת מותג? (USP).

והינה עוד כמה רעיונות עבורכם כדי לעזור לכם לחשוב אחרת:

מיקוד באנשים

אתגר את ההנחות לגבי מה שאתה חושב שחברי הקהילה שלך רוצים, כלומר הערך הברור מההרצאה או הכינוס, כדי לגלות את צרכיו.

לא להניח הנחות יסוד על מה חשוב לאנשים, לחשוב על המניע הפנימי, הוא לב היצירה של מיקוד באנשים.  לעיתים קרובות יש לנו נטייה לחשוב ישר על ה”מה”? (איזו פלטפורמה? איזה תוכן? איזה יום או שעה? אילו נקודות מעורבות?), מבלי להבין קודם את הסיבה (מדוע החברי קהילה מאמינים במה שהם עושים? מדוע הם מונעים להשתתף? למה הם מרגישים כמו שהם מרגישים? למה יש להם צרכים שלא קיבלו מענה?) הבנת התשובות למה ומובילות באמפתיה תחשוף את הכיוון שעיצוב התוכנית לכנס היברידי/וירטואלי מצליח.

מיקוד באנשים הוא הצעד הראשון המהותי של עיצוב חווית אירוע מרתקת. הסיבה לכך היא שלא משנה בכמה כלים תשתמשו במהלך האירוע שלכם, כמו סקרים, חדרי פריצה וכו’, תמיד תהיה לכם מעורבות נמוכה אם תוכן האירוע או העיצוב שלכם אינם מספקים את הצרכים האמיתיים של חברי הקהילה שלכם.

זה יאפשר לא רק ליצור אירועים המרתקים מטבעם, אלא גם חוויות המעודדות תחושה של קהילה.

לעסוק בקהילה שלך כעיקרון מנחה עלינו לחשוב מה מפגיש את חברי הקהילה, מהם הערכים והשאיפות המשותפים שלהם. זו יכולה להיות התחלה נהדרת ליצירת חוויה עשירה בה אנשים לא רק נמצאים שם כדי להקשיב אלא ליצור ולנהל שיחות משמעותיות.

בצעו אבחון דרך סקר, CTAP וכלים נוספים שיש במרכז הידע שיגרום לכם להבין את צרכיהם, ערכיהם, שאיפותיהם. לאחר שתבינו מה הצרכים שלהם, יהיה הרבה יותר קל לתכנן נקודות מעורבות שבאמת גורמות לחברי הקהילה שלך לקיים אינטראקציה זה עם זה ועם התוכן של האירוע.

רשימת משימות: מה אתה יכול לעשות כדי ללמוד עוד על המשתתפים שלך (לפני תחילת האירוע)

  • שלח סקרים לפני האירוע למשתתפים הרשומים שלך, או למתעניינים, לפחות חודשיים לפני שתוזמן האירוע. תוכלו להשתמש בסקר זה כדי לגלות את צרכי המשתתפים וליצור את עיצוב האירוע בהתאם
  • נצל קבוצות לינקדאין, פייסבוק או אינסטגרם כדי להעמיק באינטרסים של המשתתפים שלך על ידי פרסום סקרים או סקרים לפני האירוע. ושוב – CTAP . חשוב ויעזור לכם ללמוד הכי הרבה.
  • שאל את המשתתפים שלך את יעדי הלמידה שלהם או שאלות בוערות כחלק מתהליך ההרשמה. מידע יקר ערך זה יכול לעזור לך לעצב הפעלות אינטראקטיביות ומרתקות יותר.
  • השתמש בפרופילי משתתפים באפליקציות אירועים כדי ללמוד עוד על יעדי המשתתפים שלך.
  • הציעו פלטפורמת למידת עמיתים כמו Braindate בה המשתתפים יכולים ללמוד זה מזה ולנהל שיחות על נושאים המרגישים הכי רלוונטיים עבורם

צרו קשרים אנושיים

אמנם במהלך השנה וחצי מאז הקורונה, קהילות וארגונים למדו איך ליצור אירועים וירטואליים, איך להרחיב את קהליהם על ידי ביטול חסמי כניסה שונים, אך המתכננים עדיין לא הבינו כיצד ליצור חוויה שתוכל להתאים לרמת המעורבות הגבוהה של אירועים חיים.

אך חשוב להתמקד בקסם של אירועים אישיים במפגשים וירטואליים.

רוב האנשים משתתפים באירועים וכנסים בגלל הקשרים שהם יוצרים, לא בגלל התוכן. אז אם אתם באמת רוצים ליצור אירועים בלתי נשכחים עליכם למצוא דרכים להקל על “רגעים אנושיים” ברשת. בדרך כלל זה המסדרונות והאופן ספייס שבהם הקסם הזה באמת קורה, לא הבמה. ובאינטרנט, אינך יכול לצפות שהם יתרחשו בטעות, כך שתמצא דרכים לשזור רגעי חיבור בכל מארג האירוע שלך.

בעוד שהבסיס לאירוע מוצלח הוא תוכן עשיר בערכים, על המתכננים לשים דגש שווה אם לא גבוה יותר על יצירת הזדמנויות למשתתפים ליצור אינטראקציה משמעותית זה עם זה.

אל תסמוך על תוכן האירוע עצמו כדי לעורר מעורבות – במקום להשתמש בו כנקודת קפיצה לשיחות בלתי נשכחות

יש פוטנציאל של תוכן באירוע כנקודת מוצא ליצירת רגעי חיבור:

אנשים חושקים בקשר, בקהילה ובשיחה. במיוחד עכשיו. תוכן חשוב מכיוון שהוא משמש כחוויה המשותפת שמעוררת השראה לשיחה ולקשר – ובסופו של דבר מה שהקהילה מתגייסת סביב.

זו נשאלת השאלה: כמה מאותה שיחה / קשר אנו שולטים כמתכננים לעומת מה אנו יכולים לשחרר ולאפשר לקהילה להתארגן ולהגדיר את עצמה? התשובה לא ברורה ותלויה בקהילה – אבל חוזרת להבין את צרכי חברי הקהילה שלך ואת רצונותיו.

זה מעלה את הפוטנציאל המרגש לדמיין מחדש כיצד אנו ניגשים למטרת תוכן האירוע. כלומר, בגישת אסטרטגיות מעורבות, מנהלי קהילות מותג שמתכננים אירועים יכולים להשתמש בתכני אירועים לא רק כדי לחנך את המשתתפים, אלא גם כדי ליצור המשך שיחה ולחבר את האנשים.

טיפים וטקטיקות אחרות להגברת מעורבות המשתתפים באירועים וירטואליים והיברידיים

איך ניצור חוויות בלתי נשכחות ותחושת קהילה ברשת?

  • יצירת חוויות חדשות: כשקבוצת אנשים חווה משהו בפעם הראשונה ביחד, או משיגה משהו שלא חשבו שהוא אפשרי, זה יוצר תחושה של ביחד וקהילה.
  • ארגן פעילות שכולם יכולים להשתתף בה: דוגמה תהיה שכל חברי הקהילה משתפים תמונה שלהם מטיילים
  • עזור לאנשים ליצור קשר עם אנשים דומים לאנשים באמצעות הזדמנויות רשת, נגיד שהרשמה אתה יודע מה תחום העיסוק של אנשים, תת העיסוק שלהם בקהילה, חלק אותם לחדרים הללו כדי שיצליחו להתחבר.
  • נצל את הנתונים הזמינים בהקשר וירטואלי כדי ללמוד עוד על המשתתפים ובסופו של דבר להשתפר. ושקף את זה לחברי הקהילה.
  • שאל את חברי הקהילה. מה הייתם רוצים? איך הייתם רוצים לקבל את התוכן? מה הכי חשוב לכם? ככל שתהיה יותר זמן עם קהילת מותג, תדע להכיר יותר מה קורה שם, וגם את הסאב-טקסט מאחורה. זה יאפשר לך ליצור אירועים היברידיים או וירטואליים מדהימים.

תמיכה

אם יש לך שאלה, צריך עזרה ואם אתה מחפש להתחבר לעוד מנהלי קהילות מותג – אתה מוזמן להירשם בתפריט למעלה, לרשום פוסט הכרות בקיר החברתי ולהכנס לקהילות הסגורות והעמודים של קהילוג.

בהצלחה!

האם אהבת את מאמר זה?
פחות אהבתי

המשך קריאה

קודם: בחירת תוכנות מסרים מיידים לקהילת המותג ולצוות המוביל
הבא: 13 שיטות לפתיחת שיחה אישית עם חברי קהילת המותג שלכם
תוכן זה מוגבל לחברי הקהילה בלבד. ניתן להתחבר או להירשם למטה.
כניסת חברים או הצטרפות מהירה

Responses

במה נוכל לעזור?
ניתן ללחוץ גם בתפריט למעלה על למרכז הידע שמתעדכן ולהירשם כדי להיעזר בקהילה.