שאלות נפוצות

כללי 5 שאלות
  • מה מייצר קהילתיות?

    הגדרת קהילתיות למותג: חיבור ניצחונות, למצוא את הדרך ליצור הצלחה ולענות על המטרות של החברים, המותג, ולעולם שלנו. WIN-WIN-WIN. מקום שבו חברי הקהילה מרגישים שייכים, משמעותיים, מושפעים מצד אחד, ומהצד השני והם גם משוייכים, בעלי משמעות למותג ורוצים לקחת חלק בהצלחה שלו.

    7 נושאי תוכן שמייצרים תחושת קהילתיות:
    1. תחושת אקסלוסיביות

    2. שיח משותף (יצירת דיונים/פאנל מומחים)

    3. כיף

    4. נטוורקינג

    5. חיבור למשהו גדול מאיתנו

    6. חיבור למנהיג של הארגון/חברה/מותג

    לזכור שכדי לייצר קהילתיות, צריך ליצור שותפות לדרך.

  • איך מוצאים מטרה משותפת?

    כדי לייצר קהילת מותג שהופכת את חברי הקהילה לשגרירים, נדרש למצוא את המטרה המשותפת של המותג וחברי הקהילה (שאפשר לכנותם בעולם השיווק גם כלקוחות, לקוחות פוטנציאליים וכל מה שבתפר הזה).

    הדרך הטובה ביותר להחליט על מטרה משותפת, היא לבצע תהליך אבחון שעונה על 3 שאלות:
    1. למה המותג עושה את מה שהוא עושה?

    2. מה הערך המרכזי שחברי הקהילה מקבלים מהמותג?

    3. איך קהילת המותג יכולה לעשות את העולם שלנו טוב יותר?

    בונוס: לשאול את השאלות הללו את חברי הקהילה ואת הצוות. סקר, שיחות אחד על אחד, לבדוק גם פנים ארגונית במותג וגם חיצונית דרך ניטור, הקשבה חברתית ברשתות החברתיות והאינטרנט.

  • איך משווקים בתוך קהילה?

    לא משווקים בתוך קהילה. לפחות לא באופן ישיר.

    אנשים מתחברים לקהילה שלך מתוך מטרה, ערכים, צורך בתמיכה או במאגר ידע. כשאנחנו נמצאים בעידן העומס, כולנו מחפשים את המקומות שבהם נהיה מזוהים איתם כדי לנקות את כל הרעש מסביב ולהתמקד.

    כדי ליצור קהילת מותג חזקה שמייצרת שגרירים אמייתים, נדרש לפצח אסטרטגית מה הנקודות מפתח שייצרו גיוס, קליטה ותקשורת כדי לייצר קהילתיות. ולבסוף, במקום לשווק מה שנדרש לעשות זה ליצור מערכות יחסים משמעותיות שהערך שלהם כבר ימכור את המותג ואת מה שיש לו להציע.

    תחשבו על מה שגוגל, מיקרוסופט, אפל, בורגרקינג ספוטייפי עושים כדי ליצור נאמנות למותג וכדי לתת להם ערך משמעותי כדי שכל לקוח פוטנציאלי, וכל לקוח משלם יעלה בעקומה הקהילתית ויומר להיות שגריר.

    היופי הוא שבמקום לשווק, אנחנו עובדים להגיע בדיוק לקהל היעד, מייצרים איתו מערכות יחסים משמעותיות ואז כל הערך שנוצר ביחד בתוך קהילת המותג ייצר לנו לקוחות משלמים.

  • איך בוחרים מנהל קהילה?

    הם בוחרים אתכם.

    ניהול קהילה זה מקצוע מהעולם החדש, שמכיל דיספצלינות (תחומי ידע) מהמון עולמות: ניהול, משאבי אנוש, שיווק, דאטה, הוא דורש כישורים טכנולוגיים והבנה ביחסי אנוש. הוא מקצוע הומני, ומקצוע טכנולוגי- דיגיטלי. והשילוב שלו הוא מאתגר. יש הכשרות וקורסים שמכשירים מנהלי קהילות חדשים, ויש מנהלי קהילות פיזיות ודיגיטליות עם ניסיון מעשי שמבינים את המורכבות של המקצוע.
    כמו בעולם החדש, שהתיאוריה לא מספיקה, חשוב שיהיה שילוב בין סקילס של ניהול קהילות לבין עשייה וניסיון.
    איך בכל זאת בוחרים מנק”ל (מנהל קהילה)? נסו לוודא שהוא עונה על 3 שאלות:

    1. האם יש חיבור למותג, לערכים, למטרות, להוויה שלכם?
    2. האם יש לו כישורים שרלוונטיים כדי להוביל את הקהילה?
    3. האם יש לכם חיבור אישי? ניהול קהילה זה מקצוע שנדרש לעבוד מול צוות ההנהלה, סטודיו, תוכן, קופי, אסטרטגיה, תמיכה, שירות, משאבי אנוש וכדי שקהילת המותג תצליח הוא צריך להיות נוכח בשיח בכל ישיבת צוות שקשורה באסטרטגיה, שירות או תמיכה, ולכן החיבור האישי הוא קריטי להצלחת המשימה.

    בונוס: מה הערך המוסף שמביא מנהל הקהילה הפוטנצלי למותג?

  • איזה מודלים יש לקהילה?

    קהילות קיימות אלפי שנים, עוד מימי השבטים הקדומים. יש לא מעט סוגי קהילות, ויש שילובים בתחומים שונים. בעידן של עומס מידע, נוסף גם לתחום ניהול הקהילות ידע חדש כל יום מחדש.

    בעידן החדש, יש 6 מודלים של קהילות:

    1. מותג (זו שאנחנו מתמקדים בה): קהילות אלה פועלות כרשת של שגרירים ותומכים המניעים מודעות וצמיחה עסקית. זה המקום בו הקהילה והשיווק מצטלבים הכי קרוב. מותג יכול להניע לפעולת מכירה, אבל זה מקבל בוסט רציני כזה מתוך הוכחה חברתית, אותנטיות וחיבור למותג וזה מה שקהילת מותג אמורה לייצר. בקהילת מותג במקום לשווק באופן ישיר, אנחנו בונים קהילה ותתי קהילות, מייצרים מערכות יחסים משמעותיות, שמשלב תמיכה, מעורבות, שירות, פנימה וחיצונית ומייצרים תוכן בעל ערך. הערך שנוצר בתוך מערכת יחסים משמעותית בעלת אמון גבוה ומעורבות כזו כבר מוכר את המותג החוצה ומצמיח שגרירים שמביאים עוד לקוחות משלמים. לפי מחקרים, מותג בשיטה זו יכול להצמיח את הפעילות בין 19%-30%, במיוחד אם מאיצים את התהליך דרך הדיגיטל.
    2. תמיכה: תמיכה בלקוחות, החברים עונים על שאלות ופותרים בעיות זה לזה כדי להפחית את עלויות התמיכה הכוללת בלקוחות ולשפר את שביעות הרצון. זהו יישום של קהילה שרבים מכירים. זה יכול ללבוש צורה של פורום תמיכה שבו אנשים מופיעים עם שאלות על המוצר והקהילה עונה על כך עבורם. זה יכול גם לספק משאב מומחה למשתמשים, או לשמש בסיס ידע.
    3. מוצר: בקהילות מוצרים, חברים חולקים רעיונות ומשוב שמניעים חדשנות ושיפור מוצרים. על ידי קירוב משתמשים או לקוחות באופן מקוון (או לפעמים לא מקוון), חברות יכולות למנף את התובנה הקולקטיבית של הקהילה שלהן כדי לקבל רעיונות לתכונות חדשניות, לזהות את השינויים החשובים ביותר שישפרו את המוצרים שלהן ולחסוך כסף וזמן בסקרים. יש חברות שמרחיקות את זה עוד יותר ומביאות את הקהילה שלהן לכל שלב בתהליך פיתוח המוצר, מעיצוב לפיתוח, כדי להבטיח שקול הלקוח יהיה נוכח בכל מה שהם יוצרים.
    4. מעורבות: יכולה להיות קהילה פנים ארגונית או חיצונית מפגישות קבוצה של אנשים סביב אינטרס משותף, כמו למשל עובדי חברת החשמל או קבוצת הרצים של אדידס. הקהילה חזקה משום שהיא מעניקה לאנשים תחושה משותפת של זהות ושייכות. אם הארגון מקל על תחושת הזהות הזו, לא משנה אם הקהילה מתמקדת במיוחד במוצר שלהם או לא – החברים ירגישו קשר חזק יותר לארגון.
    5. תוכן: בנויות מאנשים שתורמים תוכן המרכיב את המוצר או נכסים אחרים. מודלים של תוכן מבוזר משנים את אופן הפעולה של עסקים. מתוכן שנוצר על ידי משתמשים ועד לפלטפורמות קוד פתוח, מודלים מבוזרים מאפשרים ליצור ערך להמונים, וורדפרס, המערכת שעליו קהילוג בנוי הוא סוג של קהילת תוכן, מבוסס משתמשים וקוד פתוח.
    6. הצלחה: קהילות הצלחה בנויות על שאלה אחת, ספציפית וממוקדת. למשל מה לעשות בבית עם הילדים כשיש קורונה?
      קהילות אלה מחברות חברים זה עם זה בכדי לשתף שיטות עבודה, לדוגמה. הם עשויים לעזור לחברים ללמוד את אופן השימוש במוצר ולפתח אסטרטגיה, או שהם עשויים להעצים את החברים להיות מדריכים ומדריכים לשאלה הספציפית שהקהילה מנסה לענות עליה.

מתחילים כאן 4 שאלות
  • האם אני יכול ליצור חשבון בקהילוג?

    במילה אחת: כן!

    אפשר להירשם לקהילוג, באמצעות חיבור ע”י הרשתות חברתיות/ג’מייל. אז נוצר פרופיל, ובתהליך הכניסה הראשוני תקבלו את כל מה שצריך כדי להגדיר את החשבון שלכם בקהילוג.

    אם זו לא תהיה החוויה שלכם, נשמח שתעדכנו בקיר החברתי בקהילה.

  • האם אפשר לערוך את הפרופיל?

    כן.

    ניתן לערוך את הפרופיל ויש גם מד שמסביר מתי הפרופיל שלכם מלא כדי שיוכלו להכיר אתכם, להיחשף אליכם וכדי שהפרופיל שלכם יקודם בגוגל אורגנית.

  • האם אפשר להזמין חברים?

    כרגע לא.

    קהילוג נמצא בגרסת הרצה, ולכן אפשרות ההזמנת חברים כרגע סגורה. ניתן לשלוח להם את הלינק שהם יצטרפו בעצמם ויעברו את התהליך.

    בהמשך, תיפתח האופציה להזמין חברים וזה יבוא לידי ביטוי גם בפרופיל של כל אחד ממכם.

  • האם אוכל לחפש מידע/אנשים/כלים בקהילוג?

    כן. לקהילוג יש מצד ימין את “החבר הדיגיטלי” שמחובר למרכז הידע והתוכן, וניתן ללחוץ על סימן השאלה ולעלות נושא שעולה לכם בתחום קהילות המותג.

    בנוסף לזה, אפשר להכנס בתפריט הקהילה לחברי הקהילה ולראות מי חבר. וכמובן, לחפש שם חברים.

    בתפריט הראשי מצד שמאל, יש גם בתפריט זכוכית מגדלת, שאפשר לחפש בו בכל חלקי קהילוג.

    אם יש לכם קושי או שאתם צריכים תמיכה, אפשר לפנות בקהילות הפנימיות או לרשום בקיר החברתי.

שאלות על קהילוג 3 שאלות
  • מה זה קהילוג?

    קהילוג הוא הבית של קהילות המותג. הוא קם במטרה לחבר בין עולם השיווק לעולם הקהילות, מתוך הבנה שקהילות מותג הן אסטרטגיית מיצוב חשובה בעידן של ימינו.

    רשת המובילה לאנשי מקצוע בעולם השיווק ועולם הקהילות המעוניינים ליצור קשר עם עמיתים מוסמכים בענף שלהם ולקבל גישה למשאבים  שיעזרו להם להשיג תוצאות טובות יותר.

  • האם אוכל להשתמש בקהילוג בכל מקום?

    כן.

    בתהליך הבניה של קהילוג יש תשומת לב מירבית לבדיקות שהוא עובד בכל הפלטפורומות והמכשירים, ולפי מבחנים רספונסייבים הוא דורג גבוה.

    אפשר להשתמש בקהילוג בכל מקום, דרך הטלפון הנייד, הדסקטופ ואפילו לפעמים בשידור לטלוויזיה.

    אם מצאתם מקום שזה לא כך, תודיעו לנו על כך בקיר החברתי בתפריט הקהילה, ואנחנו נדאג לבדוק, להודות לכם ולתקן.

  • כיצד אוכל להשתמש בקהילוג? האם זה בחינם או שאצטרך לשלם?

    לקהילוג נרשמים, ואז עולם גדול של ידע, תמיכה, כלים ואפשרויות שיעזרו לך להצליח בתחום קהילות המותג נפתח.

    בקהילוג הושקעו מאמצים אדירים כדי להביא את התוכן הכי רלוונטי, לבנות קהילה פנימית, ולהשקיע בתשתיות ובהקמה של כל הטוב הזה. כל משאב, עולה כסף ולכן מצופה ממי שרוצה להיות חבר קהילה לשלם דמי תשלום חודשיים. אין כאן פרסומות, ויש כאן ידע שווה מעל ל16 ניסיון בתחום השיווק והקהילות.

    תרשמו בקליק אחד, תבחרו במסלול שבא לכם, בו רשום גם מה אתם מקבלים בכל מסלול חברות וקהילה, תקבלו ערך ותחליטו אם אתם ממשיכים איתנו למסלול בתשלום.

    זה ממש לגיטימי שקודם תראו האם קהילוג מתאים לכם, האם אתם מקבלים ערך ורק אז שתהיו מוכנים לשלם.

חברות במועדון 4 שאלות
  • למה החברות בתשלום?

    קהילוג הוא יזמות חדשה בעידן החדש .ההשקעה בו עצומה, יש מעל ל-100 יחידות תוכן כדי ללמוד את המקצוע.

    זמן העבודה על קהילוג נע על חודשים רבים, זמן הידע שיש פה שווה ל16 שנות ניסיון.

    המשאבים המושקעים בקהילה הם רבים, כוללים בניית מרכזי ידע, הכשרות, עדכונים, וגם כמובן עלות של כל התשתיות הטכניות, המוצרים והשירותים שקהילוג משתמש בהם.

    ניתן להתנסות ללא עלות במשך 30 יום, ולבדוק האם זה מתאים לכם. תמיד נשמח לפידבק כדי להשתפר 🙂

  • האם התשלום מאובטח?

    התשלום מאובטח ומהיר, באמצעות טכנולוגיית SSL ופיירול CLOUDFLARE, יושב בשרתים מאובטחים ויש ניטור מלא של התהליך.

    קיימת הצפנת SSL 2048bit. המידע אודות הפעולה מוצפן בהתאם להנחיות תקן PCI הבינלאומי.

  • האם ניתן לבטל את המנוי?

    כן, ניתן לבטל בכל עת. החזר כספי יינתן באופן מלא ב30 הימים הראשונים, ולאחר מכן לחודש העוקב.

  • איך יוצרים קשר?

    כבר כשאתם מצטרפים יש לכם כניסה לרשת החברתית הסגורה, תוכלו לשלוח פוסט לשם ולשאול שאלות כדי שעוד חברי קהילה יוכלו להיעזר בידע הזה.

    ניתן להשתמש בצ’יט בתוך הרשת החברתית כדי ליצור איתנו קשר, פשוט הסתכלו בחברי הקהילה במנהלי הקהילה והצוות.

    בנוסף, בתחתית עמוד הבית יש תפריט צור קשר, ניתן ליצור איתנו קשר באמצעות טופס ייעודי.

לא נמצאו שאלות מתאימות לחיפוש
במה נוכל לעזור?
ניתן ללחוץ גם בתפריט למעלה על למרכז הידע שמתעדכן ולהירשם כדי להיעזר בקהילה.